handdator

Visa fullständig version : Mörka klarglas?



R.Grönberg
2007-06-24, 01:43
Hejsan.
Ute efter klarglas till min mk2 golf med stora stötfångarna.
Ingen som vet vart man kan hitta? vill ha den så mörk som möjligt det går i fronten ju=)
Vill ha svarta klarglas blinkers,huvudstrålkastare mm, går det hitta?

Monzen GTi
2007-06-24, 09:21
Hej.

Gå in på www.ebay.de och sök på golf 2 under " Auto & Motorrad: Teile> Auto-Tuning & -Styling> Designleuchten & Lichter "
Där finns det en hel del av det du söker.

R.Grönberg
2007-06-24, 11:47
Hej.

Gå in på www.ebay.de och sök på golf 2 under " Auto & Motorrad: Teile> Auto-Tuning & -Styling> Designleuchten & Lichter "
Där finns det en hel del av det du söker.



hehe ja där fanns ju en hel del godsaker, men är inte grym på tyska och vågar nog inte beställa därifrån=(
Finns ingen svensk återförsäljare?

squid
2007-06-24, 12:18
www.typ-17.de .. dom säljer mörk tonade klarglas.. :D dom e najs som bara den

R.Grönberg
2007-06-24, 12:21
www.typ-17.de .. dom säljer mörk tonade klarglas.. :D dom e najs som bara den

Tyskt=(
ingen svensk sida?

Crille82
2007-06-24, 12:28
http://www.hova.com/ShowProduct.aspx?prodid=2307&cat=762

R.Grönberg
2007-06-24, 12:39
http://www.hova.com/ShowProduct.aspx?prodid=2307&cat=762

Dom hade inget heller ju?

Lindahl
2007-06-24, 12:53
Grönberg - brukar inte vara några problem att skriva på engelska till tyskarna, har själv gjort det flera gånger utan problem.Dessutom brukar delarna vara minst hälften så dyra i Tyskland som här hemma tillo med med frakten inräknat.
//Håkan

R.Grönberg
2007-06-24, 13:02
Grönberg - brukar inte vara några problem att skriva på engelska till tyskarna, har själv gjort det flera gånger utan problem.Dessutom brukar delarna vara minst hälften så dyra i Tyskland som här hemma tillo med med frakten inräknat.
//Håkan


Jo men haft ett par kompisar som har beställt och leveranstiden har gått uppemot 1-2 månader och sådant=(

Lindahl
2007-06-24, 13:38
Sist tog det c:a 1vecka för en fjädersats, men jag tror att det kan vara väldigt olika med frakttiden.

//Håkan

R.Grönberg
2007-06-24, 13:39
Sist tog det c:a 1vecka för en fjädersats, men jag tror att det kan vara väldigt olika med frakttiden.

//Håkan

Tror det med, Och finns det i sverige så vore det ju mycket smidigare=)
Ingen som har hitta i sverige?

mellowd
2007-06-24, 15:04
ring/skicka ett mejl till hova. De brukar kunna fixa fram det mesta :)

Crille82
2007-06-24, 16:13
Dom hade inget heller ju?


Aha! Missuppfattade dig, trodde du var ute efter dimljus...
Varför tror du att det skulle gå snabbare att beställa från Sverige? Oftast har dom inget i lager ändå, och så är det dyrare...

R.Grönberg
2007-06-24, 17:45
Aha! Missuppfattade dig, trodde du var ute efter dimljus...
Varför tror du att det skulle gå snabbare att beställa från Sverige? Oftast har dom inget i lager ändå, och så är det dyrare...

Tycker det känns oseriöst att behöva betala innan man ens fått se ett paket, och oftast aså är det ju skönt att kunna prata med dom man beställer innan=)
plus att jag har många som varit ute efter dölång leveranstid och även inte ens fått några grejer skickade.
När jag beställde ljusa klarglas och baklysen til min förra golf så fick jag det på en vecka och inga som helst bekymmer

Passat R
2007-06-24, 18:03
Tycker det känns oseriöst att behöva betala innan man ens fått se ett paket, och oftast aså är det ju skönt att kunna prata med dom man beställer innan=)
plus att jag har många som varit ute efter dölång leveranstid och även inte ens fått några grejer skickade.
När jag beställde ljusa klarglas och baklysen til min förra golf så fick jag det på en vecka och inga som helst bekymmer

Beställ ifrån typ-17.de de är seriösa, har själv handlat massor av gånger av dom, finns fler här som kan säga samma sak eller hur grabbar?

Crille82
2007-06-24, 18:03
Tycker det känns oseriöst att behöva betala innan man ens fått se ett paket, och oftast aså är det ju skönt att kunna prata med dom man beställer innan=)
plus att jag har många som varit ute efter dölång leveranstid och även inte ens fått några grejer skickade.
När jag beställde ljusa klarglas och baklysen til min förra golf så fick jag det på en vecka och inga som helst bekymmer

OK! Uppfattningen jag har är att tyskar i allmänhet är betydligt seriösare än svenskar. Svenskar lovar i 9 fall utav 10 mer än vad de kan hålla...
Kan själv rekomendera www.typ-17.de som när jag beställde första gången meddelade att en vara inte skulle vara tillgänglig på en längre tid.
Sen kan jag förstå att man inte vill skicka iväg grejer utomlands utan att få betalt först, det blir helt enkelt en stor förlust för dem att få tillbaka delarna som många inte hämtar ut...

D_Stenlund
2007-06-24, 19:52
typ-17 robin, bäst alla katigorier.

Gullideckel
2007-06-24, 19:53
OK! Uppfattningen jag har är att tyskar i allmänhet är betydligt seriösare än svenskar. Svenskar lovar i 9 fall utav 10 mer än vad de kan hålla...
Kan själv rekomendera www.typ-17.de som när jag beställde första gången meddelade att en vara inte skulle vara tillgänglig på en längre tid.
Sen kan jag förstå att man inte vill skicka iväg grejer utomlands utan att få betalt först, det blir helt enkelt en stor förlust för dem att få tillbaka delarna som många inte hämtar ut...

Chrille, Jag kan bara hålla med....

...sist jag beställde en tank (tysk bildelsfirma)hade jag den hemma på 4 dagar....monteringsdetaljerna beställde jag samma dag från Din Bil i Stockholm dom tog ca. 4 veckor att få hem(!) motiveringen jag fick från Din Bil Stockholm var att dom var tvugna att beställa monteringsdetajerna från Tyskland.......

R.Grönberg
2007-06-24, 22:29
Skrev ner lite grejer och mjelade och frågade när dom kunde tänkas skicka iväg det,
Scheinwerfer Klarglas Golf II Black MagicSWGO2KG/S
Klarglasblinker schwarz Golf II mit Standlichtfunktion905.191.002KS
Nebelscheinwerfer Klarglas SchwarzNLV01bc
Seitenblinker Klarglas schwarz Golf II902.191.002KS
Rückleuchten schwarz/rotRLGO2RS

Tror det kan bli nice=)

Roffe
2007-06-24, 22:52
Ja det blir det säkert ;) hehe

R.Grönberg
2007-06-27, 11:05
haft lite kontakt nu, även man är urusel på engelska så verkar dom förstå lite iaf=) dom skulle skicka över ett kontonr så ska jag föra över pengarna så slipper man gå till banken med=)
skit bra ju=) men man ska nog ha mörka klarglas va?

Roffe
2007-06-30, 11:39
Fått hem grejerna än? tänkte också ta o beställa därifrån så vill veta lite hur det gick =)

R.Grönberg
2007-07-01, 20:22
Fått hem grejerna än? tänkte också ta o beställa därifrån så vill veta lite hur det gick =)



Har inte fått några inbetalningsuppgifter ännu=(

Roffe
2007-07-01, 20:52
nehe synd :( hojta till när du fått det

R.Grönberg
2007-07-02, 22:46
nehe synd :( hojta till när du fått det

Nu har jag fått så jag kan betala in det iaf.
Se om man hinner till banken ngn dag nu snarast och göra det=)

Roffe
2007-07-02, 23:10
Härligt har gått om tid på mig innan jag beställer då pengarna får gå till mekaniska saker istället ;)

R.Grönberg
2007-07-10, 14:40
Härligt har gått om tid på mig innan jag beställer då pengarna får gå till mekaniska saker istället ;)


Dom skickade grejerna med DHL igår.
Vart kan man då hämta ut det sedan?
mvh

Roffe
2007-07-10, 16:39
kommer inte dhl direkt hem? annars är det posten ;)

R.Grönberg
2007-07-10, 16:54
kommer inte dhl direkt hem? annars är det posten ;)



Inte en aning, men jag är aldrig hemma om dagarna så vet inte hur jag ska få det=)

R.Grönberg
2007-07-13, 00:07
Inte en aning, men jag är aldrig hemma om dagarna så vet inte hur jag ska få det=)

Idag anlände dom=)

Gullideckel
2007-07-13, 09:51
Idag anlände dom=)

Nöjd......?

R.Grönberg
2007-07-13, 14:46
Nöjd......?

ja förutom att sidoblinkerserna var restade, Men kommer väl förhoppningsvis ngn gång iaf.
Annars är det bra grejer.

Roffe
2007-07-13, 17:53
kom dom med posten då?

R.Grönberg
2007-07-15, 14:23
kom dom med posten då?


japp dom har kommit med posten, satt dit dom idag, allt utom dimljus då jag ska köpa nya stötfångare.
Nu har jag röd/vita klarglas bakljus till salu med.
Mvh

mellowd
2007-07-15, 14:39
Visa hur det blev då :P
Är sugen på mörka klarglas jag me.