handdator

Visa fullständig version : Termostat



busschauffören
2010-01-02, 15:49
Vilken typ av termostat finns i Polo 1,6 -99?

Mekonomen och Biltema har olika åsikter om den saken. Det finns den vanliga typen och ett annant utförande långt med plastkåpa i ena ändan. Jag vill gärna köpa en termostat innan arbetet påbörjas.

Dela gärna med er med tips hur bytet går till och vad jag ska tänka på

Lindahl
2010-01-02, 17:20
Jag har inte koll på just din bil, men till min Golf III:a med ABS motor gick det åt 2st Skittema termostater innan jag köpte en som fungerade på VAG.

Skulle aldrig köpa sådana någon annan stans än på VAG. dessutom vet dom precis vad det ska var för del till just din bil - det har varken skittema eller mekonomen någon susning om. (kanske om du ringer Karin förstås)

Det är min erfarenhet iallafall.

Mvh Håkan

Manny
2010-01-02, 17:34
Termostater är en av de få delar jag undviker på trimtema, då jag har lite tveksamma erfarenheter av dessa. Kostar så lite på VAG ändå.

G60 V-spec
2010-01-02, 17:55
Jag håller med Lindahl och Manny. Köp original på VAG från början. Blir billigare i längden och utan klydd.

jockep
2010-01-03, 16:27
köp på VAG.. ja köpte nyligt till min golf gti-99 den kosta 164kr, så dyrt e de ju inte..

monitor
2010-01-04, 23:46
Har också ett termostatproblem.. den verkar inte öppna förrän jag anstränger bilen mer, typ kör på E4:an. Den går tillslut upp till mitten, 90 grader, men såfort jag stannar och låter den gå på tomgång så går den ner till första strecket ovanför noll. Och värmen i bilen far ju upp och ned också..

Visst bör det vara termostaten som måste bytas? Vad tror ni det kostar att byta termostat på en polo 1.4tdi -02 på en vag-verkstad? Vad kostar en orginal termostat? på Autoexperten kostade den 248kr...