handdator

Visa fullständig version : syncro????



flincken
2010-01-02, 15:17
hallå.. har ev en passat g60 syncro på gång... äre nå att ha? har skälv haft en mk1 med g60 så den biten är jag skapligt haj på men synckro?? hur fungerar det gentligen? visko koppling som fördelningslåda på nå vis om jag förstår rätt...? är den snabb på att reagera? håller den för lite mos? tänkte chip o is körning? blev många frågor... ;-)

G60 V-spec
2010-01-02, 17:20
Hejsan!

Jag äger själv en Passat G60 Syncro. Visco koppling är väl helt ok. Dock funkar den väl inte så bra när den är "kall" dvs. när man precis startat bilen. För att den ska funka optimalt ska du komma upp i arbetstemp och köra bestämt med bilen för att värma oljan i Viscon. Nu låter det som att du kanske behöver 1 timme på dig men låt det ta ca en 3-5min för att oljan i Viscon ska bli redo för rivstarter osv.

Det är iaf vad jag har fått erfara enligt mina körupplevelser med min Passat. Men kan säga dig såhär....När Viscon hugger i så är det ett sjukt drag om du ska rivstarta!


Mvh Vlado

R.Grönberg
2010-01-02, 19:26
Och om du vill veta så går det även åka på bredden med dom:)
man får gå på lite attack bara så funkar det ypperligt:)

Trivs som handen i handsken med min vr syncro

flincken
2010-01-03, 09:28
ok.. tackar för infon.. får se om det blir någon bil.. ska ut på isen idag med några polare med evos o audis... risken att man inte kan motstå efter dagens slut... ;-)

Player
2010-01-03, 11:03
Jag har en Vr6 suncro variant och är mycket nöjd med. Men skulle jag köra sönder en bil på isen så skulle audi få stå för den bilen som har så många risiga redan =9

Så ska du bara leka med bilen så köp en audi istället kommer nog bli biligare och deras drivlina håller bättre för endamålet =)

//Thomas

flincken
2010-01-06, 19:08
jo har med varit inne på audi.. men är inte så sugen på en framtung 1850kg klump.. ;-) tanken är ju att det på sikt ska sitta en 16v turbo motor ist för g60, visko utbytt till permanent 50/50 drift, mm, mm.
sen bara för man kör lite på isen så behöver man ju inte köra sönder den... där vi åker är det ju både nya golf gti och evo6:or som är med o kör... ;-)