handdator

Visa fullständig version : Genomsnittlig VW aktivitet bland medlemmar i Skåne?



Speedmaster
2009-12-29, 20:53
Hej! Jag funderar på att fördjupa mig i VW (ev köpa ny Gti) dels för att jag älskar märket och för de sociala aktiviteterna det kan medföra.

Frågar er nu hur mycket kan man förvänta sig per år? Blir det mycket "spontanträffar" eller cruisning i de södra regionerna? Tex gäng som tar en Bowlingkväll och snackar Vw över en öl? Var aktiv inom BMW (autopower) förr och då var det ganska mycket träffar med mycket folk och det förekom att man gick ut tillsammans och tjoade, dock det har blivit sämre med det nu.

Vad säger ni Skåningar?

Mycket tacksam för svar!

Manny
2009-12-29, 23:59
Vi kan ju lätt ordna nåra, det är ju bara att någon tar sig på o skriker ut att då o då ska man befinna sig där o där....

Nån enstaka har vi haft men det är tyvärr rätt tunt med det.

Jag har funderingar på nån mini-meet till sommaren iaf.

ovredsson84
2009-12-30, 00:41
Bara någon styr upp det så skall det nog lösa sig..

Gullideckel
2009-12-30, 09:04
Jag har funderingar på nån mini-meet till sommaren iaf.

Borde inte din träff isåfall heta "Manny-meet", passar bättre än "mini-meet" ju!.

P-plats.se
2009-12-30, 09:33
Sen får man inte vara rädd för att åka lite, Manny kom ju upp till Götet på vår Jul-träff! ;)

Manny
2009-12-30, 11:13
Borde inte din träff isåfall heta "Manny-meet", passar bättre än "mini-meet" ju!.

Fyndigt värre! Så får det bli :).

VWGolIV
2009-12-30, 12:06
Jag brukar åka på andra träffar också som anordnas runt om i skåne, en hel del i helsingborg.

Då letar man upp folk med vw och snackar lite, sen om alla är härifrån vet ja inte. Men helt klart skulle det vara roliigt med lite fler VW GTiklubben skånska träffar.

En Mannyträff vore något, se hans galna idéer i hans galna garage.

Mr dOhC
2009-12-31, 14:01
Sen får man inte vara rädd för att åka lite, Manny kom ju upp till Götet på vår Jul-träff! ;)

Inte en enda göteborgare lyckades att ta sig till Varberg när jag hade träff där... och då hade jag priser för nästan 4000kr.
Men det är klart, det kanske beror på vem det är som lägger ned sin tid och energi på att försöka fixa nåt.

Vill inte vara negativ men jag har sett tydliga trender på alla forum när det gäller disskutioner ang träffar. Sjukt många som skriver första tiden att dom ska komma och sen varken hörs eller syns nåt mer.

Nu för tiden bryr jag mig inte speciellt mycket om Gbg träffar....

Jag tycker iallafall att det är bra nån försöker ta tag i det, tummen upp till TS.

Lillen
2009-12-31, 14:03
Men det är klart, det kanske beror väl på vem det är som lägger ned sin tid och energi på att försöka fixa nåt.

=)

Bra skrivet.

Manny
2009-12-31, 14:13
Vill inte vara negativ men jag har sett tydliga trender på alla forum när det gäller disskutioner ang träffar. Sjukt många som skriver första tiden att dom ska komma och sen varken hörs eller syns nåt mer

Det där känner jag igen tyvärr...

Mr dOhC
2009-12-31, 14:18
Litar på dig Manny, ni får säkert ihop nå bra :) Har jag möjlighet så kommer jag :)

Manny
2009-12-31, 14:29
Litar på dig Manny, ni får säkert ihop nå bra :) Har jag möjlighet så kommer jag :)

Ooooh, då mååååste jag ju bara ordna nåt bra! =)

Köberg
2010-01-01, 11:17
håller med.. denna sommaren som kommer,så måste vi fixa en träff
de har vi ju fixat förr
va säger ni om Jägersbo camping igen?? eller vi har andra bra förslag??

VWGolIV
2010-01-01, 12:39
Jag åker på många lokala träffar, säkert 1 i veckan under sommartid.

Ljudtävlingar, race, andra utställningar osv.

I helsingborg där jag nästan bor där är alltid nått om helgerna så där e det bara att åka in så händer där alltid något.

T.Gustavsson
2010-01-01, 22:59
Verkar som om jag bor på totalt fel ställe.

// Tomas

ventohuan
2010-01-01, 23:54
Ja e inte sen på att åka på VW-träff i södra delen. Tyvärr så har träffarna en tendens att hamna på sådana datum som man ska annat på. Men finns de tid o plats så dyker ja upp!

Manny
2010-01-02, 00:17
Ja e inte sen på att åka på VW-träff i södra delen. Tyvärr så har träffarna en tendens att hamna på sådana datum som man ska annat på. Men finns de tid o plats så dyker ja upp!

Bara o boka om! =)