handdator

Visa fullständig version : Är det nåt fel på mina koni stötdämpare?



kim_gulle
2009-12-25, 20:12
Köpte en uppsättning koni dämpare till golf MK2 av någon här på GTI klubben i våras, minns inte vem det var tyvärr, och jag har haft ett litet problem med dem sen montering men har inte brytt mig så mycket förränn nu.

Det är nämligen så att dämparna rör sig upp och ner med dem där tallrikarna som sitter uppe i motorrummet och hela chabraket. Med standard dämparna så vet jag att tallrikarna nästan är helt still men på min bil med dem här dämparna så rör sig hela fjäderbenet upp och ner tillsammans med tallriken när man gungar bilen upp och ner. Kör man ner i hål, över gupp osv så hör man hur dämparna far upp och ner. Följde även med hyfsat fräscha fjäderbenslager så dem monterade jag också. Finns det olika storlekar på dem beroende på årsmodell eller?

Nån som vet om jag kanske har monterat dem fel eller har jag glömt något?

Det är röda koni dämpare som jag köpte på en annons här på GTI klubben för 2500 tror jag, känner du igen dig så får du gärna höra av dig. :)

kim_gulle
2009-12-25, 22:37
Ingen som kanske vet vad det kan vara?

Manny
2009-12-25, 23:20
Om du väntar mer än 2 timmar så kommer nog några svar....

Sn00k
2009-12-26, 05:30
det finns 2 olika storlekar på mk2.. 100mm på dom tidigare och 90mm på 88B och nyare.. om jag minns riktigt.. har du monterat 90mm i 100m hål så bör det kunna glappa ganska duktigt =)

kim_gulle
2009-12-28, 22:37
det finns 2 olika storlekar på mk2.. 100mm på dom tidigare och 90mm på 88B och nyare.. om jag minns riktigt.. har du monterat 90mm i 100m hål så bör det kunna glappa ganska duktigt =)

Okej, misstänkte nåt sånt. Jag har den modell från 88 som inte har någon kat, ska den ha stora eller små då? Antar att 88B är från juli eller nåt sånt 1988 eller? tror min är från februari så då borde väl den ha 100mm då antar jag?