handdator

Visa fullständig version : Kostnad 9000mila service Golf V Gti?



mr_mike
2009-12-25, 11:38
Som rubriken lyder. Någon som vet vad en 9000mila service kostar ca???

Mvh Mikael

Premis
2009-12-27, 20:45
nåra tusen, ring runt o fråga, olika pris överallt.

mr_mike
2010-01-14, 15:48
nåra tusen, ring runt o fråga, olika pris överallt.


De skulle ha 4932:- på min lokala AUk verkstad. Rätt så dyrt tycker jag eller är det ett ok pris???


/Micke

Lindahl
2010-01-14, 16:21
Hej
Jag kan bara tala för mig själv, för guds skull.... lämna inte bilen till någon annan än VAG verkstad - vad man än har hört eller inte hört om dom så kan dom iallafall din bil.

Var själv i samma sits för ett tag sedan hos en Bosch verkstad (hade precis köpt bilen av en firma som anlitar dom). Roy kom ut till mig och frågade

"Du...dom häringa FSI är det nån ovanlig bil eller... har inte dom i min dator."

Så är du rädd om bilen så bry dig inte om källarfirmorna, Atteviks uppgraderar datorn i bilen m.m om det skulle behövas (kan ju vara fel som du inte ens vet om) vilket inte dom andra kan göra.

detta är i allafall min uppfattning.

Tror inte heller att det är omöjligt att pruta hos dom heller.


Mvh Håkan

canterbury
2010-01-14, 19:53
hmm vad ingår i den servicen då? allt vag gör brukar kosta 3000 kr typ känns det som. Har du bytt oljan i växellådan om det är dsg eller vanlig? Kan ju dyka upp en del kostnader till så jag tycker inte alls det var så farligt

Premis
2010-01-14, 22:19
De skulle ha 4932:- på min lokala AUk verkstad. Rätt så dyrt tycker jag eller är det ett ok pris???


/Micke

Ring några andra aukt. firmor till och kolla, det kan skilja skitmycket. Har inte i huvudet vad som ingår vid 9000, beror ju på hur gammal bilen är också. Kolla i ditt servicehäfte vad som skall ingå, sedan frågar du dom vilka moment som ingår. Så jämför du mellan firmor. Enkelt.

cole
2010-01-14, 22:26
Jag ska göra min 6000 service rätt snart. Mailade och hörde med en VAG verkstad i Linköping. Dom ville ha ca 4300 för det.