handdator

Visa fullständig version : Bra serviceverkstad Kristianstad?



Gizze
2009-12-25, 00:27
Nu är det dax att lämna in bilen på service och jag kommer dock ej att lämna den på VW.
Jag söker någon bra som bara kan göra jobbet.
Sakerna ( original ) har jag själv :)
Vill ju ha en bra stämpel i boken :)

Känner ni till någon här runt Kristianstad som är bra och seriös samt rimlig i pris?

JMR
2009-12-25, 18:30
Åk till Service center i sölvesborg..

Gizze
2009-12-26, 23:05
Åk till Service center i sölvesborg..

Oki.
Är dom bra?
Har du lämnat där tidigare?

canterbury
2009-12-27, 19:01
vadå får du stämpel trots du inte servar den hos auktoriserad? När någon annan gör jobbet? Eller du är inte ute efter vag mobilitetsgaranti?

Gizze
2009-12-28, 01:10
vadå får du stämpel trots du inte servar den hos auktoriserad? När någon annan gör jobbet? Eller du är inte ute efter vag mobilitetsgaranti?

Jag tycker inte det är lönt att lämna in en så pass gammal och med så många mil ( 21.000 ) på mätaren till VW.
Där av så vill jag nu hitta någon annan bra verkstad i krokarna som skulle kunna göra en service på min bil.
Och som jag skrev tidigare så har jag själv alla sakerna till bilen och letar efter någon som kan byta och det är inte heller alla som gör detta när man kommer med egna saker.
Jag vill ju så klart ha en stämpel i boken annars kan jag lika bra göra jobbet själv.

Mackan73
2009-12-28, 09:30
Skriv själv vad du gjort i serviceboken. Är väl onödigt att betala nån för att göra nåt man kan göra själv bara för en stämpels skull?

Gizze
2009-12-28, 19:26
Skriv själv vad du gjort i serviceboken. Är väl onödigt att betala nån för att göra nåt man kan göra själv bara för en stämpels skull?

Då jag byter bil ganska så ofta så är det lättare att sälja en bil med full bok.
Blir ingen hitt att fylla i den själv.

JMR
2009-12-28, 20:46
Har den gått så pass långt som 21,000mil så hade jag som köpare struntat i om hela boken varit korrekt ifylld..

Mackan73
2009-12-28, 23:51
Då jag byter bil ganska så ofta så är det lättare att sälja en bil med full bok.
Blir ingen hitt att fylla i den själv.

Har sålt betydligt fler än en bil där jag noterat vad jag gjort åt den i serviceboken & har aldrig haft nån som klagat. Är ju bara att skicka med kvitton på delarna.

Men det är ju upp till var och en att göra som man vill, tror dock det kan bli lite svårt att hitta en firma som gör det om man har egna saker med sig. Dom flesta nuförtiden är ju kedjeanslutna och vill således sälja sakerna till dig oxå.

Gizze
2009-12-29, 12:22
Åk till Service center i sölvesborg..

Har kollat med dom idag.
Inga problem att komma med egna saker samat att dom är VW auktoriserade.

Pris hos dom för Grund + kupefilter + bromsolja = 3353kr inkl arbete.
Blev 900kr billigare om jag kom med mina saker själv.

Skall kolla runt lite till.

Lutar kanske åt att göra det själv iaf.

vr6_mannen
2009-12-29, 14:30
varför inte lämna den på vag inne i stan då... tycker det var lite dyrt för service

Gizze
2009-12-29, 18:03
Typ samma pris har jag för mig och jag vill komma billigare undan.
Behöver ej vara en auktoriserad VW verkstad.

vr6_mannen
2009-12-29, 21:55
oki men det är bara fråga hur mycket rabbat du kan få på det...

Gizze
2010-01-01, 21:39
Nu har jag nog hittat en. Sedan om han är bra eller ej vet jag inte.
Ansluten till Autoexperten iaf och finns i byn.
Rimlig i pris.

Tack för era svar iaf :)