handdator

Visa fullständig version : Högtalare i dörrar fram Golf mk4



jockep
2009-12-06, 14:04
hej
Vad sitter de för högtalare fram i dörrarna på Golf mk4 GTI???
Mina börjar ge upp, de skrapar och låter illa från dom:(
Så de blir a köpa nya i veckan, med vad ska man köpa? vilken storlek sitter där? passar vad som helst för högtalare i samma storlek?
av erfarenhet så vet jag att i vissa bilmärken sitter de "special" högtalare, lågbyggda med konstig fastsättning....

Vad rekomenderar ni att jag ska sätta in utan att behöva bygga och ändra något??

Erick
2009-12-06, 14:23
Det sitter 6.5" högtalare orginal, och det är inte helt ovanligt att dom pajar och börjar skrapa, har bland annat hänt i vår Lupo som har "samma" högtalare fram som golfen.

Det finns adapters att köpa för typ 300 kr på BRL så kan du sätta i vilka 6.5" kitsystem eller koaxial som du vill. :)

Orginalhögtalarna får du borra bort, för dom sitter i en adapter som är hopgjuten med orginalhögtalaren, och den sitter fast i dörren med popnit. Men det är enkelt gjort med ett 5mm borr och en borrmaskin/skruvdragare.

jockep
2009-12-06, 14:46
okay. ja de att beställa adapters då:)

någon som har några högtalare att rekomendera??

jag vill ha några som låter bra utan slutsteg, vill bara ha dom direkt på stereon:)

P-plats.se
2009-12-06, 18:15
Orginalhögtalarna håller mycket bra kvalite och jag brukar rekomendera att se till att dom får bra signal innan dom bytes ut.
Nu verkar ju dina redan förstörda så då hjälper det ju inte...

jockep
2009-12-06, 18:24
jo orginal högtalarna har börjat ge upp nu efter 10år:)

men de finns kanske nya orginales att köpa?? dom har ju spelat mycket bra faktiskt:)

P-plats.se
2009-12-06, 18:37
jo orginal högtalarna har börjat ge upp nu efter 10år:)

men de finns kanske nya orginales att köpa?? dom har ju spelat mycket bra faktiskt:)

Finns ju många som byter i onödan och kanske säljer sina orginal!?

jockep
2009-12-06, 18:55
jo de e sant, men att köpa begangnat e ju mindre skoj....

Wolfen
2009-12-06, 22:22
jo de e sant, men att köpa begangnat e ju mindre skoj....

Jag har ett par orig. högtalare som jag kan sälja. Skicka ett PM om du ändrar dig.