handdator

Visa fullständig version : Motor/blockvärmare - Golf 1.8T AGU



Mr dOhC
2009-11-26, 14:43
Jag funderar på motorvärmare till min GTi -98.

Tidigare när jag kollat så finns det bara slangvärmare att köpa.
Är det en bra lösning, eller en kompromiss för att det inte går att sätta i blockvärmare ?

Går det att få tag på en blockvärmare som passar och på nåt sätt går att montera på en AGU-motor ?

magnusT
2009-11-27, 21:07
Jag tycker att det funkar rätt bra med slangvärmare. Visst hade det varit bättre med en blockvärmare men det går tydligen inte att få dit då det inte finns några frostpluggar.

Mr dOhC
2009-11-28, 12:29
Ok, skumt att det inte finns några frostplugg. Har dom nån annan lösning som frostskydd då ?

Funkar din värmare bra även vid lägre temp, det blir väl inte så kallt hos er ?

magnusT
2009-11-28, 17:54
Man får ju ha den på lite längre när det är kallt, men visst gör den nytta.
På min caddy tdi -05 har jag kontaktvärmare som sitter på tråget, där kommer inte värmen så mycket fortare. Men oljan blir ju varm.

nelik
2009-12-02, 02:22
Ska montera en motovärmare jag med och står och funderar på block eller slangvärmare.

Hitta på den här hos autoexperten.se.
Präntade in mitt regnummer på min golf iv gti -00 och då ploppa den upp. Enda blockvärmaren, (Kontaktvärmare), jag har hittat.

Står att den är för motorkod AUM, men enligt bilinfon man får på sidan är motorkoden AGU, AUM och ARZ.

http://www.autokatalogen.se/wls/view_article_info.do?articleNo=33752&nodeIdNo=297412

edit: Crap! Ser ut som de blockvärmarn bara passar 1.8t från -01 och frammåt. Iaf enligt bruksanvisningen.
http://www.defa.com/doc/800/877.pdf

Ska försöka få fram lite mer info.

/nelik

nelik
2009-12-02, 19:40
Ptjaha, nu har jag pratat med vag och det enda som finns till golfen 98-00 är slangvärmare. Blir en Calix för mig.
Någon som vet vart det sitter en lämplig plugg för att dra in kabel i kupen?

/nelik

Mikegti
2009-12-03, 17:54
Jag har defa slangvärmare i min 02:a gti fungerar kanon!
Mike