handdator

Visa fullständig version : Köpa Golf IV 1,4 3d -99



Jaaacob
2009-11-23, 18:23
Den verkar vara i gott skick, vad jag sett. Det är en import... 17.000mil
Fått delar bytta nyligen, vxl-låda, spjällhus.

- Den är lite ryckig, vid fjädertryck på gaspedalen, vad kan sådant bero på? Någon tempsensor kanske?

- Har inte kört andra 1,4or men den är lite dålig responsmässigt när man gasar och släpper på gasen, nästan som om den drar tjuvluft? Men jag är nog väldigt känslig då jag kört förgasar/k-jet bilar nyligen.

- Sedan slår växelspaken fram och bakåt när jag ska växla, bakre eller främre fäste som behöver bytas?

Hit me! Jag står i valet och kvalet... (billigt genom en bekant, där av valet)

:)

Likvid
2009-11-23, 20:13
Ryckig? gissar på att några nitar släppt på slutväxeln, hade exakt samma beteende på sista lådan innan den rasade, men min hackade mellan 2-3000 varv, sen när sista nitarna släppt ryckte bilen på varje varvtal varav den några timmar senare rasade.

Jag har denna bil och bytt två lådor på 18000 mil, sista lådan renoverade jag totalt och de satte på bultar istället för nitar.

Det är ett lotto köpa denna modell därför lådan i dessa modeller är rena skräpet.

Be om kvitton på att dom bytt låda och fråga om de bytt nitarna för annars kommer den rasa förr eller senare.

Lådan blev bättre från 2001-års modell tror jag då man gick från 9mm till 11mm nitar, håller lite längre.

Jaaacob
2009-11-23, 20:38
Å fyfasen... det låter riskabelt.. Ja alltså, den rycker inte som det vore mekaniskt men det är ju svårt att känna. det känns inte vid högre varv och vid pådrag. Mer ryck när man ska börja gasa och släppa på gasen.

Ska försöka kräva kvitto :)

Annars verkar den trevlig, har vart ute å provkört, knakar och klonkar INGET, vilket är skönt!

Jaaacob
2009-11-23, 23:14
Jag blev visst med golf igen då... Får se vad felen visar sig vara, bilen gick väldigt billigt, 15k så det är jag väl nöjd med.

Några taskiga bilder:
http://i94.photobucket.com/albums/l84/jacoboesterlindh/IMG_6573.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l84/jacoboesterlindh/IMG_6577.jpg

Likvid
2009-11-23, 23:44
Motorn är kanon på dessa bilar, de går och går om du sköter den, svaga länken är som sagt växellådan.

Jaaacob
2009-11-23, 23:48
Motorn är kanon på dessa bilar, de går och går om du sköter den, svaga länken är som sagt växellådan.

Jag har en svag misstanke om att det är spjället som spökar då han sa att han bytt det i veckan på verkstad då den dog på tomgång innan. Ska kolla upp det.. Borde nästan skaffa kabel å vagcom lr liknande :)