handdator

Visa fullständig version : Hjulinställning omkring Jönköping??



vw-power
2009-11-22, 19:57
Hej hej!!

jag måste ha tag i någon som kan göra en hjulinställning eller låna ut en hjulinställningsmaskin där man tar sig upp/in på med LÅGA bilar??eller om någon känner till ett bra ställe runt eller i Jönköping så säg gärna till!
det är inte akut nu, men till våren då bilen ska ut på vägen igen..

tacksam för svar.

mvh Jimmie

Manny
2009-11-22, 20:16
Om det är en mk2 som på din avatar så kan du göra det själv. samma princip som mk1, distuterades i nån tråd för några dagar sen.

vw-power
2009-11-22, 20:30
jo jag vet hur man ska göra, vi har en maskin på jobbet, men grejjen är att jag är ute efter en som jag kan ta mej upp på....den vi har på jobbet (splitt ny från VAG) kommer jag inte upp på, dom valde för mej fel hall att montera den i...för hög tröskel in i hallen, man kommer precis in med en original sänkt ny audi där...

Manny
2009-11-22, 20:36
Alltså, jag menar att du ska göra det för hand, utan maskin. På plant golv bara.

vw-power
2009-11-24, 17:18
jaha =) det hängde ju inte jag med på hehe, men är inte det väldigt knöligt?? eller kanske bara är jag som är bekväm av mej...

Manny
2009-11-24, 20:35
Sök i forumet och avgör själv om det är bökigt. Jag gör alltid det själv på mina bilar. Brukar ta en timme max om jag e noga.

VWGolIV
2009-11-24, 22:19
Lite brädor under så går det =)

Får göra det hos min lokala däckhandlare men när det kostar 300 för mig så är det värt det.

Då kontrolleras alla 4 hjulen.

vw-power
2009-11-24, 23:01
Sök i forumet och avgör själv om det är bökigt. Jag gör alltid det själv på mina bilar. Brukar ta en timme max om jag e noga.

och då går bilen som om den vore ny då?
vad har du för hjälpmedel, tumstock och vattenpass???
har ju alltid varit bortskämd med bra utrustning, så jag har inte en aning =)

VWGolIV
2009-11-24, 23:29
Manuellt hade varit roligt att testa och hur man skall göra.

Manny
2009-11-24, 23:32
och då går bilen som om den vore ny då?
vad har du för hjälpmedel, tumstock och vattenpass???
har ju alltid varit bortskämd med bra utrustning, så jag har inte en aning =)

Har kört 6000 mil med min gti med hemmagjord hjulinställning iaf.

Går som tåget. Och blir jag inte nöjd så gör jag bara om det.
Själv e bäste dräng.

vw-power
2009-11-25, 22:53
så sant så sant manny =)
ska ta reda på lite så får vi se hur det blir fram till våren

mr_mike
2009-11-25, 22:54
Jag gjorde min på Euromaster Ljungarum. Blev kanon efter att jag fick dem att göra om den een extra gång då han först hade datorn inställd på Golf Plus. Vilket jag fick syn på :)

Sen har de ju sina lyftar nere i golvet så du kan ju komma in med en bil som är o,1mm hög :)

/Micke

vw-power
2009-11-25, 23:12
Sen har de ju sina lyftar nere i golvet så du kan ju komma in med en bil som är o,1mm hög :)

/Micke

tur att du såg det i tid då...=)
men att dom har en i golvhöjd tycker jag är godis för mina öron =)
ska höra med dom så fort våren tittar fram
tusen tack för det tipset micke

vw-power
2009-11-25, 23:16
glömde fråga, är det på solåsen???? eller vart ligger det? har inte bott här såå länge

Andersson Racing
2009-11-26, 00:48
glömde fråga, är det på solåsen???? eller vart ligger det? har inte bott här såå länge

Euromaster finns både på Ljungarum (Sagaholmsvägen) = Noorks samt på Solåsen. Kan tänka mig att det är Solåsen som avses.

mvh Per