handdator

Visa fullständig version : Knacka ut bula i skärm, hur fixar jag detta ?



VWGolIV
2009-11-19, 15:43
Fick en skada i bilen igår, dock bruksbilen så det är ju skönt.
Men skulle ändå vilja försöka fixa den, det är i höger framskärm på min Mk3a

Några tips ? Lacken är hel, inga sprickor.
Skall ta foto och lägga upp senare.

turbobenke
2009-11-19, 20:52
jag skulle nog ta en varmluftspistol och värma lite försiktigt på lacken och sen försöka trycka från insidan

har för mig att jag såg på tv nån gång hur bosse bilkoktor gjorde han limmade fast en smältlimstav på bucklan och sedan satte fast en svetstång och drog en en glidhammare....men jag är tveksam på att limstaven sitter kvar

bullten
2009-11-19, 22:35
såg en film på internet om hur en kille drog ut en buckla jäkligt snitsigt, för att det ska fungera så får plåten inte ha vikit sig och och den får inte vara mycket större än en knytnäve tror jag. först värmer man på med en hårtork på bucklan och sen sprutar man kylspray runt "kratern" direkt efter man har värmt och då ploppade bucklan ut hur enkelt som helst. såg inte ut att bli några skador på lacken heller för den delen. vet inte om det funkar eller ej för jag har aldrig testat men det är ju värt ett försök innan man går på med hammare och verktyg. om någon har länk på filmen så får ni ju gärna lägga in den som förklaring.

VWGolIV
2009-11-19, 22:38
Min första tanke var träkloss och så en hammare.
Sen slå från insidan.

Skulle det vara så att det inte lyckas så har jag en ny skärm liggandes som jag isåfall lackerar med en del sprayburkar.

Men man vill ju ändå försöka och se om det går att få hyffsat snyggt.

jimZon
2009-11-20, 10:17
Min första tanke var träkloss och så en hammare.
Sen slå från insidan.

Skulle det vara så att det inte lyckas så har jag en ny skärm liggandes som jag isåfall lackerar med en del sprayburkar.

Men man vill ju ändå försöka och se om det går att få hyffsat snyggt.

Dentmaster fixade min framskärm med fantastiskt resultat. Det syndes inte ens att det hade varit en buckla. De fixade även två dörruppslag. http://www.dentmaster.se/