handdator

Visa fullständig version : 16v -87 går fett och vill inte starta



SupriX
2009-11-18, 11:18
Hejsan !

Körde min 16v kr motorn igår och gick hur bra som helst som alltid har aldrig varit några problem med bilen innan.
Men idag när jag skulle köra den börja den skutta och hacka sig fram sen bara dog den så fick bogsera hem den:(
Har kollat på bilen nu och först fick den inte gnista så jag testade med en annan tändspole men ingen gnista iaf.. så ja kopplade ur batteriet i 5 min så allt nollställs då starta den men bara dör igen händer inget när man gasar och stiften är kolsvarta :S vet inte vad det kan va för fel det är min första golf så kan inte så mycket om bilen.

Någon som vet vad som kan va fel?

tacksam för svar:)

MVH

Golf-power
2009-11-18, 16:23
Låter som bränslepumpen Har du lite bränsle i och den inte vill gå kan det vara förpumpen i tanken som inte orkar suga ordentligt i så fall tanka i mer bränsle och kolla. Kan även var huvudpumpen som sitter under bilen.(dyr)
Ett annat förslag har du kört jättelänge med samma stift så kan det bli problem. Lycka till

Biffen
2009-11-20, 01:35
Låter som bränslepumpen Har du lite bränsle i och den inte vill gå kan det vara förpumpen i tanken som inte orkar suga ordentligt i så fall tanka i mer bränsle och kolla. Kan även var huvudpumpen som sitter under bilen.(dyr)
Ett annat förslag har du kört jättelänge med samma stift så kan det bli problem. Lycka till


Om den fått för lite bränsle borde väl inte stiften vara svarta?

SupriX
2009-11-20, 08:52
Har nu fixat felet :) Jag hade ju bytt fördelare och rotor för ett par dagar sen men bytte tillbaks till det gamla och nu funkar den så ska upp till mekonomen och få ut nya grejer igen konstigt att fördelaren går sönder efter 2-3 mil :S