handdator

Visa fullständig version : Hjälp!!! Fälgfrågor.. ET??



jockep
2009-11-16, 21:09
jag har precis talat med en kille som säljer en uppsättning vinterhjul med bultcirkel 5/100..
Dom har suttit på en toyota avensis 2008, och han säger att dom ska passa min Golf GTI-99..
Jag är tveksam eftersom han har ett ET på 45,0 och jag ET på 38,0... men ska jag vara ärlig så har jag ingen direkt koll på vad ET står för:(

Kan någon hjälpa mej med detta, Köpa eller inte köpa??

Manny
2009-11-16, 21:19
http://www.dackweb.se/default.aspx?d=5&u=17

Om det funkar med et45 vet jag dock inte.

jockep
2009-11-16, 21:29
ok, de betyder alltså att ET 45 lägger sig 8mm innåt jämfört med ET38... ja egentligen e de ju bara att åka och pröva dom å se så de inte tar i nå bromsok eller nått..

P-plats.se
2009-11-17, 09:00
ok, de betyder alltså att ET 45 lägger sig 8mm innåt jämfört med ET38... ja egentligen e de ju bara att åka och pröva dom å se så de inte tar i nå bromsok eller nått..

45-38=7mm och det stämmer att dom hamnar längre in så passar dom inte kan du använda spacers för at få ut dom.
Tänk då på att använda spacers med centrering och längre bultar så du inte får problem.
En annan sak som kan ställa till det för dig är centrumhålet som jag inte vet om det är samma på Toyota och VW men troligtvis inte...
Ofta har i alla fall eftermarknadsfälgar lösa centrumringar så du kan byta dessa till ringar anpassade för VW:s nav.