handdator

Visa fullständig version : Vr6 immobilizer?



R.Grönberg
2009-11-14, 03:24
varit hämtat en vr6 syncro -96 nu.

När man haft strömmen bruten på den, startar den och går, tills man stänger av den. nästa gång man ska starta den så startar den till och dör.
fast bryter jag strömmen så börjar den om proceduren och startar igen.

Har provat med tre olika nycklar, känns lustigt att den bara tappar kodningen på alla nycklar helt plötsligt?
kan det vara mer för fel?
vad ingår i org startspärr ifall det är ngt fel på ngt där?

golf666
2009-11-14, 10:00
varit hämtat en vr6 syncro -96 nu.

När man haft strömmen bruten på den, startar den och går, tills man stänger av den. nästa gång man ska starta den så startar den till och dör.
fast bryter jag strömmen så börjar den om proceduren och startar igen.

Har provat med tre olika nycklar, känns lustigt att den bara tappar kodningen på alla nycklar helt plötsligt?
kan det vara mer för fel?
vad ingår i org startspärr ifall det är ngt fel på ngt där?

låter som min passat de där nästan :)

Min ena nyckel (med fjärrlås såklart) är lite glapp.
Var 3:e gång ja startar bilen med den nyckeln så startar bilen igång ett par sekunder för att sedan lägga av. Startar om och då är de bara köra iväg!

Så ifall de händer om och om igen har jag std nyckeln med mig, så startar jag igång bilen med den istället...

Min nyckel sprättade vi isär och såg invändigt att den var sliten..
Ja måste beställa ett nytt nyckelämne om ja vill att de ska funka hela tiden!

R.Grönberg
2009-11-14, 18:22
okey, men jag har provatmed ett nytt nyckelämne, men det är klart okodat...kanske ska prova koda in nycklarna se vad som sker?

R.Grönberg
2009-11-15, 20:32
har fått tag på en immo box nu, är det bara byta den eller behövs något mer från samma bil? kodar jag in dom till bilen sedan eller hur funkar det?

gnytt
2009-11-16, 05:12
vag tar en 500ing för att koda om dina nycklar, kan nästan garantera att det kommer funka om du kodar om dom.

Mvh/ Kibbe

mk2 16v turbo
2009-12-04, 23:15
min passat vr6 syncro -96 var likadan, ibland startade den på första försöket i en vecka, ibland fick man starta om 3 gånger, ibland 8-9 gånger..
bytte lässpolen som sitter runt tändningslåset som känner av nycklarna, sen så funkade den kanon :) kostade 679 kr på vag..

/ mk1 16v

R.Grönberg
2009-12-23, 02:02
Så fixat! motorstyrdon spärrat stog det.
Var bara anpassa det och koda in nycklarna.
Nu funkar det som det ska