handdator

Visa fullständig version : Golfen dog igår... :(



Mapach
2007-06-21, 11:11
Sitter på väg till jobbet igår, å helt plötsligt tvärdör bilen. Inga varningslampor eller nåt började lysa eller blinka. Rullar till kanten å stannar, försöker starta igen men den tänder inte till allt man hör e startmotorn. Vad kan ha hänt??? Stereon var på så det kan inte vara ett urladdat batteri som spökar iaf.

Ironin i det hela e ju att den skulle in på kamremsbyte/service idag! Har man otur eller... (Fast remmen var det första ja kolla när ja öppna huven)
Bilen är en Golf GTI -00 som gått 13300mil

Tacksam för alla tips. Ska förmodligen åka till jobbet idag å hämta den me biltransport å lämna den till verkstan. 25% i självrisk åker ja på iaf. Rolig midsommar det här blir...

/Magnus

Raz
2007-06-21, 12:32
Det kan inte vara någon säkring som har gått då?

P.Hagel
2007-06-21, 13:21
Lässpolen till startspärren i tändningslåset.

Mapach
2007-06-21, 20:14
Det var kamremmen trots allt... :(
Topplocks sallad å hela skiten!
Så nu blir ja utan bil ett bra tag plus XXXX antal kronor fattigare.

FAN FAN FAN!!!

P.Hagel
2007-06-21, 20:15
Hopsan jerstin.
Lät inget vidare alls.

mt4base
2007-06-21, 23:20
Trist med ett sådant elakt haveri, vad händer nu då? Är det maskinbyte eller går det att renovera? Man tänker åxå då på alla olika bud som cirkulerar om NÄR man ska byta remmen på 1.8t:n, vissa VAG verkstäder säger ju faktiskt 18 tusen mil, verkar som jag tidigare sagt, totalt livsfarligt för motorn.

Hoppas du får ordning på bilen.

Lycka till.

Holmgren
2007-06-22, 10:59
Verkligen otur, speciellt med tanke på att du skulle lämna in den för detta samma dag. Hoppas det löser sig på bästa sätt.

golfjessie
2007-06-22, 13:39
Men fy vad trist, hoppas det går bra

Mapach
2007-06-23, 12:54
Jag vet faktiskt inte hur dom kommer att göra. Toppen är ju kass, plus kanske kolvarna... Förhoppningsvis börjar dom på bilen redan på måndag, å då får man väl veta ifall dom reparerar eller sätter i utbytesmotor.

Nån som vet vad ett sånt här ras brukar kosta? Får ju som sagt stå för 25% av totalkostnaden i självrisk. Försäkringen täckte tydligen sånt här i 8 år eller 15000mil, så me Golfens 7 år å 13300 så hade jag ju ändå tur i oturen... Enda ljuspunkten i det hela.

/Magnus
*Nu med en död Goffe*

Gullideckel
2007-06-23, 13:27
Jag vet faktiskt inte hur dom kommer att göra. Toppen är ju kass, plus kanske kolvarna... Förhoppningsvis börjar dom på bilen redan på måndag, å då får man väl veta ifall dom reparerar eller sätter i utbytesmotor.

Nån som vet vad ett sånt här ras brukar kosta? Får ju som sagt stå för 25% av totalkostnaden i självrisk. Försäkringen täckte tydligen sånt här i 8 år eller 15000mil, så me Golfens 7 år å 13300 så hade jag ju ändå tur i oturen... Enda ljuspunkten i det hela.

/Magnus
*Nu med en död Goffe*

Har du kollat så att det inte finns några friskrivningar från försäkringsbolagets sida..typ "servad enligt tillverkarens rekommendationer".

razer
2007-06-23, 17:22
En ny topp kostar ju ca 12000kr, kolvarna brukar klara sig med några märken.