handdator

Visa fullständig version : Mk2 instrumentbräda i mk1?



mustek
2009-11-12, 09:28
Golf mk2 gti 16v -87 instrumentbräda till golf mk1 gti-83 funkar det utan större modifikationer?

golf666
2009-11-12, 09:36
Golf mk2 gti 16v -87 instrumentbräda till golf mk1 gti-83 funkar det utan större modifikationer?

Har mk2 gti paneler i båda mina mk1or...

Större modifikationer? Ja de passar INTE rakt i iaf..

Du måste bygga om fästena till brädan, fläktkanalerna, all el måste kopplas om och du lär såklart ha alla kontakter som tillhör mk2 brädans instrument och knappar för att kunna klippa dina gamla mk1 kontakter och skarva om kablarna så de hamnar rätt!

En hel del jobb men nog går det alltid :)

R.Grönberg
2009-11-12, 12:34
Jag lägger in lite här:) i och med du har en -83 så ska elen passa.
gjorde det i min caddy med nya kabelstammen
jag moddade fläktkanaler och byggde fästen på en eftermiddag för att få i mk2 brädan. så det går lösa.
Tror tobbe ovanför hade lite mer problem i och med hans är en -75

Mk1
2009-11-12, 13:42
Varför ska man ha i en mk2 bräda i en mk1?

Ungerär samma mod som var poppis för ett antal år sedan, när folk satte i en stor bakruta i sin gamla split-window bubbla...

golf666
2009-11-12, 15:01
Jag lägger in lite här:) i och med du har en -83 så ska elen passa.
gjorde det i min caddy med nya kabelstammen
jag moddade fläktkanaler och byggde fästen på en eftermiddag för att få i mk2 brädan. så det går lösa.
Tror tobbe ovanför hade lite mer problem i och med hans är en -75

Då hade du Tur robin :)

Byggde in mk2 panelen i våran mk1 cab förra vintern och de är en -88a!
All el till mätarhuset var tvungen o göras om och även till ljusknapp, och ngn mer knapp vet jag att de var.

Säg att färgerna skulle stämma in klockrent så måste du juh fortfarande skarva kablarna för att få rätt kontakt!

Men för oss så var de nog bara bakrute värmaren och dimljusknappen som kablarna hade samma färger och de gick enkelt att bara flytta över till dess nya kontakt!


Varför ska man ha i en mk2 bräda i en mk1?

Ungerär samma mod som var poppis för ett antal år sedan, när folk satte i en stor bakruta i sin gamla split-window bubbla...

De där var en onödig kommentar tycker jag, men men..
Alla har vi olika smak, vissa tycker kanske mk1 panelen är ful eller redan byggt om halva bilen och vill förändra lite granna till?

Varför man monterar i en stor bakruta på sin gamla slip-window bubbla kan jag inte riktigt förstå men men :) Som sagt, de där med smaken är inte alltid delad...

R.Grönberg
2009-11-12, 22:41
jo det måste jag haft då för det var bara plugga i allt, utom till fläkten minns jag , men samma färg så var bara skarva det:)