handdator

Visa fullständig version : Problem med RCD510 i Golf V



Golf_gt
2009-11-07, 16:02
Hej.
någon som råkat ut för samma problem som mig?
jag har en Golf GT TSI 170 årsm-07
Jag installerade en Rcd510 för drygt en månad sen.
Stereon i fråga käkar upp batteriet på ett dygn, varför?

Tacksam för svar

Premis
2009-11-07, 17:48
Hej.
någon som råkat ut för samma problem som mig?
jag har en Golf GT TSI 170 årsm-07
Jag installerade en Rcd510 för drygt en månad sen.
Stereon i fråga käkar upp batteriet på ett dygn, varför?

Tacksam för svar

Installerade du den själv? Du kanske kopplade fel .. om det ens är RCD'n som är problemet.

Golf_gt
2009-11-07, 18:31
Frågan är om man kan koppla fel. iso kontakten passar ju rätt i på 510:an sen e det ju två sladdar till. går ju bara få i en av dom, vit eller beige kommer jag inte ihåg. va en kille som hjälpte mig att koppla in den.

Premis
2009-11-07, 18:46
Frågan är om man kan koppla fel. iso kontakten passar ju rätt i på 510:an sen e det ju två sladdar till. går ju bara få i en av dom, vit eller beige kommer jag inte ihåg. va en kille som hjälpte mig att koppla in den.

Svårt att säga. Koppla ur den och se om det är den som drar ut batteriet är väl ett vettigt första steg. Känns lite tidigt för batteriet att packa ihop om det är en -07, 4 år borde det hålla iaf.

Golf_gt
2009-11-07, 19:01
ja en cell gick ju i batteriet bilen e ju en 07:a men uttagen i augusti 06.
va och köpte ett nytt batteri i veckan och i morse va det helt urladdat, efter att bilen stått i ca 18timmar. har googlat problemet lite och det verkar som det e fler som haft problemet men ingen svensk:(

Premis
2009-11-07, 19:28
ja en cell gick ju i batteriet bilen e ju en 07:a men uttagen i augusti 06.
va och köpte ett nytt batteri i veckan och i morse va det helt urladdat, efter att bilen stått i ca 18timmar. har googlat problemet lite och det verkar som det e fler som haft problemet men ingen svensk:(

Finns ju möjligheten att det nya är rökt också men det känns inte så troligt. Mät upp cellerna om möjligt. Annars är det till att riva loss RCD'n och se om det är den som orsakar det så har du isolerat felet hyffsat.

Golf_gt
2009-11-07, 23:16
har skruvat ur den och slängt ut den på blocket. känns som man inte ska hålla på och modifiera i elektroniken på en så "ny" bil när man bara e lekman:) så nu får vi se imorgon om batteriet e friskt:)