handdator

Visa fullständig version : Spridare - fråga



henein
2009-11-02, 23:05
I samband med min renovering så fick jag tag i nya spridare från en MK2. Skillnaden är att det sitter en "hylsa" i toppen enligt bifogad bild. Går det att ta loss denna hylsa, så att den passar i min topp? Bilden på spridaren är lånad men är en likadan.

MvH

Henrik

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_35/29780000-29789999/640x480/29782821.jpg?0

Sn00k
2009-11-03, 12:56
vad jag kan minnas så är det bara att knacka bort den lite försiktigt.
var ju några år sedan man åkte k/ke-jet, men har en drös sådana "hylsor" liggande lösa i garaget så nog går dom att plocka av =)

Janne.M
2009-11-03, 15:38
Vilken hylsa menar du??

det finns först och främst en mässingshylsa som är iskruvad som man trycker in spridaren i. Under den mässingshylsan sitter det en bachelithylsa och under den (mot kanten i blocket en plan filt/o-ring. I hela denna konstruktion förs spridaren in komplett som den ser ut på bilden du postade.

Har ingen aning om hur den lilla "hylsan/munstycket" som sitter på toppen av spridaren skulle kunna sitta kvar utan spridare... men dessa går som Sn00k säger att ta bort så länge man är försiktig så den inte går sönder. Byta alla 3st o-ringar på varje spridare (2 på spridaren och en under ovan nämnda bachelithylsa).