handdator

Visa fullständig version : avgas gti16v -88



JMR
2009-11-01, 00:16
vad ska jag ha för avgas till min GTI 16v -88? nu sitter det 2,5 byggt med simons universal delar, Det låter på tok för mycket samt att bilen känns helt död på låga varv typ.

Min förra gti hade jag också 2,5 simons avgas på fast ett modellanpassat det lätt också lika mycket typ.

För litet med 2"? vad brukar ni andra åka med?

Sitter abf grenrör på min för övrigt.

kim_gulle
2009-11-01, 02:23
vad ska jag ha för avgas till min GTI 16v -88? nu sitter det 2,5 byggt med simons universal delar, Det låter på tok för mycket samt att bilen känns helt död på låga varv typ.

Min förra gti hade jag också 2,5 simons avgas på fast ett modellanpassat det lätt också lika mycket typ.

För litet med 2"? vad brukar ni andra åka med?

Sitter abf grenrör på min för övrigt.

Jag har det där sportsystemet som mekonomen har. Tror jag iallfall. Det är inte ett simons system utan ett avstämt system som bara låter när man gasar och varvar mycket. Har Supersprint och sen är det 2,5 tum med två ljuddämpare.

JMR
2009-11-01, 02:50
Det sportsystemet mekonomen säljer brukar vara simons, har de andra system med?

Känner mig lockad att skaffa org

kim_gulle
2009-11-01, 12:10
Det sportsystemet mekonomen säljer brukar vara simons, har de andra system med?

Känner mig lockad att skaffa org

Dem har ju nåt system där som kostar 4003 kr och jag tror det är ett sånt jag har. Eftersom det är ett komplett system så tror jag inte att det är Simons utan förmoderligen nåt annat. Det var inte jag som monterade mitt system så jag har ganska dålig koll på det där men du kan ju alltid höra med dem? Om det inte är från mekonomen så vettesjutton vart det kommer ifrån.

G60 V-spec
2009-11-02, 02:26
Prova med 2.25" och 2 ljudämpare. Sen kan du också prova att linda in grenröret i värmebandage. Det dämpar också en del.


Mvh Vlado

JMR
2009-11-02, 20:38
Prova med 2.25" och 2 ljudämpare. Sen kan du också prova att linda in grenröret i värmebandage. Det dämpar också en del.


Mvh Vlado

ok. Tack.

Vart köper man 2,25" avgas alternativt delar till att bygga ett själv?

R.Grönberg
2009-11-03, 13:04
ha inte allt för många ljuddämpare nu, ngn måste du ha så den inte bara väser lite som astors gjorde.)

JMR
2009-11-03, 21:01
ha inte allt för många ljuddämpare nu, ngn måste du ha så den inte bara väser lite som astors gjorde.)


men han åkte ju 2" och tre dämpare ;) min har 2,5" och två.. dönar så man mår illa i kupén.

Gjorde ett kryss av 4cm breda 3mm tjocka plattjärn+ böljde de som en propeller samt drog ut slutröret en bit så nu dånar det inte i kupén så farligt längre.

Kanske köper ett par riktiga universaldämpare med bättre dämpning och kvalite än simons..

Ezcobar
2009-11-03, 21:56
Meka inte ihop något själv bara. Köp Supersprint så får du ett sytem avsett för din bil och din motor. 2,5 tum är för stort för en original 16V. Då är det bättre att köra original hela vägen ist!

JMR
2009-11-04, 00:04
Vet man hur man snickrar ihop ett passande system så är det inga problem att bygga ett själv, Det är ju inte raket forskning direkt.

Bara man vet vilken storlek och utformning av dämpare som passar bäst är det ju inga problem att göra ett. Men det gäller ju att ta reda på de och det försöker jag ju nu..

Men visst smärtfriast och enklast är ju att köpa supersprint om man nu vill lägga de pengarna. Alternativt org då vilket jag inte tror kommer orsaka några förluster i mitt fall men det låter ju inte så skoj.