handdator

Visa fullständig version : Golf 2/Vento ersätta monojet på enklaste sätt



Connsann
2009-10-19, 19:24
Hej Jag har en Vento -93 1,8liters ABS motor med Monojetet...... hur ersätter jag enklast detta. Mer intressant PÅ min kommande Golf2 men stort sätt samma hunder huven vet bara inte vilken volym på golfen ännu..

Det jag har funderat på är MS sprut men då krävs det väl egetsvetsat insug. lamda finns ju redan hål för på grenröret.

En annan tanke är faktiskt en förgasare. Ibörjan en som räcker längre än monojetet.

Eller varför inte ett modernare orginal insprut men då är det ju de där med svetsa eget insug igen eller?

Eller går det att sätta på en ställbar BTR och höja soppa trycket på så sätt så att mono-jetet inte bottar allt för fort?

Sedan har jag hört mycke gott om digifantet men blir inte klok på om det är K-jetet till KR motorn.
Finns det inga insug som man kan ta rakt av och sätta på min motor oavsätt om det är riktig insprutning eller förgasare?

Connsann
2009-10-20, 12:11
Detta är inte i syfte för att lyfta tråden utan en undran hur en Weber 32/36 DVG blir med en 1,8 8V Ej GTI. eller om man ska sattsa på dubbla Weber 45or direkt. för dom lär palla leverera bränsle till 200 sug hästar elle?

Connsann
2010-01-17, 01:40
inga som vet något om detta ännu? för snart är bilen besiktigad och jag vill kunna bygga om direkt efter bes.

Funderat på en annan sak under en tid om man kan köpa en ställar BTR och höja soppa trycket och där med tvinga i mer bränsle är det en möjlig lösning?