handdator

Visa fullständig version : Barnstol i baksätet, Golf IV



Strickz
2009-10-16, 11:09
Är det någon här som har tips en barnstol (1-4 år) som ryms i baksätet på en Golf 4? Känns som att det kan bli rätt tajt...

mtm
2009-10-16, 12:46
Jag har haft en helt vanlig bilbarnstol i baksätet (för den åldern) utan problem.

Den var dock "rättvänd".

Andersson Racing
2009-10-16, 13:41
Är det någon här som har tips en barnstol (1-4 år) som ryms i baksätet på en Golf 4? Känns som att det kan bli rätt tajt...

Funkar fint med ex Britax bakåtvänd i golf IV, har jag haft tidigare. Du har 4-dörrars va?

Jag har idagsläget samma stol bak i min golf 3 gti 16v coupe (2-dörrars), funkar fint det med! Kör bana med stolen monterad, alltid retar det någon!

mvh Per

Strickz
2009-10-16, 19:41
Funkar fint med ex Britax bakåtvänd i golf IV, har jag haft tidigare. Du har 4-dörrars va?

Jag har idagsläget samma stol bak i min golf 3 gti 16v coupe (2-dörrars), funkar fint det med! Kör bana med stolen monterad, alltid retar det någon!

mvh Per

Ja, det är en 4-dörrars. Är det en Britax Hi-Way du har måntro? Jag har en sån i vår V70 och tog bara för givet att den inte skulle passa i Golfen, ska ta och testa om den inte går in ändå då =)

Andersson Racing
2009-10-16, 22:04
Ja, det är en 4-dörrars. Är det en Britax Hi-Way du har måntro? Jag har en sån i vår V70 och tog bara för givet att den inte skulle passa i Golfen, ska ta och testa om den inte går in ändå då =)

Nej, en freeway, men tror inte det ska skilja så mycket.

/ Per

oops_164
2009-10-16, 23:49
När vi lånade farsans Mk4:a så var det inga problem med vår Brio Zento bakåtvänd.
Tanten fick helt plötsligt bättre plats än i vår *host* familjevagn Opel Astra Combi