handdator

Visa fullständig version : Ang. urtrampningslager mk1.



Manny
2009-10-11, 23:24
Tabbade mig idag, bytte oljan i lådan på GTIn idag, men glömde helt bort att jag skulle byta urtrampningslagret med ju. Doh....

Så jag undrar nu om jag kan byta lagret utan att tappa ur all dyr olja ur lådan på nåt vis? Kanske går om jag lutar bilen väldigt mycket?

Henrik.M
2009-10-11, 23:28
Så jag undrar nu om jag kan byta lagret utan att tappa ur all dyr olja ur lådan på nåt vis? Kanske går om jag lutar bilen väldigt mycket?

Eller så lånar du en hink eller annat lämligt uppsamlingskärl av lämlig storlek och lägger under gaveln på lådan & på så sätt återanvände oljan.
Om du nu inte har spenderbyxorna på dig och investerar i ett lämpligt kärl till självkostnadspris.

Manny
2009-10-11, 23:32
Jo, det går ju, men med en bil som är 26 år gammal och gått 36 000 mil så lär det trilla lös en del skit från resten av bilen. Det bästa hade ju varit om det överhuvudtaget går att byta utan att tömma ut någon olja.

Jag har ju rejäla pallbockar så högt kan den lyftas iaf =).

Henrik.M
2009-10-11, 23:38
Jo, det går ju, men med en bil som är 26 år gammal och gått 36 000 mil så lär det trilla lös en del skit från resten av bilen. Det bästa hade ju varit om det överhuvudtaget går att byta utan att tömma ut någon olja.

Jag har ju rejäla pallbockar så högt kan den lyftas iaf =).

Du kan ju kombinera mitt tips med din teori om att luta bilen.
Då har du både hängslen och livrem på byxorna. =)

En hint.
Du kommer att få luta bilen gud nåde mycket för att undvika oljespill , helst om du fyllt den med 2 liter.

Tips

En tratt av lämplig storlek , en dunk av lämlig storlek att trycka ner tratten i , ett filter över tratten i lämlig storlek = Du undviker dom största partiklarna som kan tänkas hoppa ur lådan eller runt omkring den.