handdator

Visa fullständig version : Problem med Golf VR6 - misstag?



Myzan22
2009-10-10, 16:18
jag har en golf vr6a som skall besiktas nu i November och är inte alls helt säker på att den gå genom besiktning.

1: vatten pumpen måste bytas
2: hallgivaren är dålig

Sen problem: den luktar väldigt mycket bensin om man drar igången.. gör den det allmänt eller kan det vara för att Hallgivaren är dålig?

Blev även tillsagad att LMM var kass på den men det visar inget om man kopplar in data och kollar efter fel...

Någon som har erfarenhet av detta sen innan eller haft dessa problem innan?

Maha
2009-10-10, 18:26
Om LMM:en är trasig så bodre den gå dåligt och om den därför får för mycket bensin så kan det ju lukta, men då borde det inte lukta ren bensin som jag antar du menar. Den borde gå dåligt då dessutom.

Om hallgivaren är trasig så borde den såvitt jag vet inte gå alls...

Myzan22
2009-10-10, 20:27
hejsan.. aa den luktar ganska mycket bensin och det går väldigt lågt i varv när det stå på tomgång. händer även att den dör.

Enligt mekanikern så är INTE LMM kass... men jag vet ej vem jag skall tro på...
får olka bud från alla

razer
2009-10-10, 21:10
Här har du några saker att kolla upp, Temperaturgivare till motorn är den trasig kan motorn få mer bränsle för att insprutningssystemet tror att motorn är kall, lambdasonden kan också vara trasig och göra att insprutningsystemet tror att motorn går snålt. Om någon av dom är trasig så ökar insprutningen bränslemängden till motorn.

Myzan22
2009-10-10, 22:38
hey.. tack så mycket skall kolla upp det annars så lär jag återkomma igen...

ypzilon
2009-10-11, 10:36
Om hallgivaren är trasig så borde den såvitt jag vet inte gå alls...

Jo, en vr6a går utan hallgivare, den har varvtalsgivare vid svänghjulet, hallgivaren används bara för att hita var ettans cylinder befinner sig. Däremot får man mindre effekt när hallgivaren är trasig.

Myzan22
2009-10-14, 16:57
Jag blir så trött på denna förbannade bilen nu...

Så fort det ena lagas så går nästa sak sönder ......

Snart blir det ut i skogen med skiten och dynamit i den... Blir så trött.....

Skiten går som ett arsel rent ut sagt.. startar bara ibland, stinker bensin,värre än en kåt snok under parningssäsong på vägen. ILLA!!

Vad kan man säga....

Funderar seriöst på att sälja skiten

Mini_me
2009-10-14, 18:06
1: Drar den mkt bensin?
2: Vart luktar det? Fram eller bak? Kanske är ett läckage?
3: Har Hallgivaren blivit ersatt med en ny (nyare/hel)?
4: Byt den blåa tempgivaren , om den inte är paj kommer den att paja så det är ingen förlust att byta den.
5: Kanske dax att mäta upp lambdan...