handdator

Visa fullständig version : Svårare att få igenom vässad Golf C än Vässad GTi?



kim_gulle
2009-10-10, 12:33
En polare har en Golf C från -82 ståendes och jag undrar om det kanske är svårare att få igenom en sån med nerstoppad 16v än om det hade varit en GTi?
Ska ju isåfall byta till MK2ans 16v bromsar. Altså dem på 256mm eftersom jag får såna liggande när jag byter till G60 grejjer på min 16v. och kanske skaffa skivor bak men inte om det inte behövs.

Nån som vet nåt? :)

kim_gulle
2009-10-10, 19:33
Ingen som genomfört nåt sånt här?

Janne.M
2009-10-10, 20:55
Pratar vi reg.besiktning så spelar inte utgångsmaterialet så stor roll, blir ju bara mer delar att byta om du utgår från en C än en GTI.

Däremot så tror jag det är lika lite chans med en C eller Gti med 16v maskin att gå igenom en vanlig besiktning, lite större chans med en GTI, men golf gti 16v är ju ändå en så pass vanlig bil så det borde de märka.

kim_gulle
2009-10-11, 01:06
Pratar vi reg.besiktning så spelar inte utgångsmaterialet så stor roll, blir ju bara mer delar att byta om du utgår från en C än en GTI.

Däremot så tror jag det är lika lite chans med en C eller Gti med 16v maskin att gå igenom en vanlig besiktning, lite större chans med en GTI, men golf gti 16v är ju ändå en så pass vanlig bil så det borde de märka.

Ah precis så det borde väl egentligen vara samma villkor.
Vad är det som skiljer en GTi och en C förutom motorn förresten?

D.E
2009-10-11, 10:34
Ah precis så det borde väl egentligen vara samma villkor.
Vad är det som skiljer en GTi och en C förutom motorn förresten?

Antar att du menar rent mekaniskt.

Bromsar (ventilerade skivor fram, annan huvudcylinder, större hjulcylindrar bak), motor och växellåda, krängningshämmare fram och bak, bensintank.

kim_gulle
2009-10-11, 12:28
Antar att du menar rent mekaniskt.

Bromsar (ventilerade skivor fram, annan huvudcylinder, större hjulcylindrar bak), motor och växellåda, krängningshämmare fram och bak, bensintank.

Var nåt sånt jag misstänkte. Frambromsar har jag liggandes, huvudcylindern går att fixa. Hjulcylindrarna bak lär man väl kanske inte behöva göra nåt med. Krängsningshämmare skaffar man i en fisblink. GTi tank har jag också liggandes.

Låter som att det inte skulle vara så svårt att få den till dugligt utförande för en standard 16v. :)

Janne.M
2009-10-11, 16:04
Glöm inte bränslepumparna