handdator

Visa fullständig version : Hjälp! vart hittar jag chassi nummret??



countach
2009-10-07, 19:48
Vart sitter chassinumret på min golf 2 -87. sitter en plåt som är popnitat fast på höger innerskärm i motorrummet. finns det något chassi nummer någon annanstans? i sådant fall vart?

g-man
2009-10-07, 19:53
Ovanför insuget under plasten mellan rutan och motorrummet ska numret vara stansat.

countach
2009-10-07, 20:27
Ovanför insuget under plasten mellan rutan och motorrummet ska numret vara stansat.


ja titta jag hittade det. tack så mycket........

Nogge
2009-10-07, 20:38
Sitter även en popnitad bricka back vid låset i skuffen. Men det står ju samma på alla tre ställen så har man hittat det på ett ställe så har man ju hittat det på alla ställen.

countach
2009-10-07, 21:11
Sitter även en popnitad bricka back vid låset i skuffen. Men det står ju samma på alla tre ställen så har man hittat det på ett ställe så har man ju hittat det på alla ställen.

okej jasså det finns där också. finns det på några fler ställen eller är det "bara" på 3 ställen?

Nogge
2009-10-07, 21:56
Jag hittade bara tre ställen när jag plockade ner en 87 i molekyler. (Karossen är för övrigt till salu, en del rost finns). Jag hörde innan att det skulle sitta något vid rattstången eller dyligt, men den hittade jag inte så den finns inte ;-D

countach
2009-10-20, 08:01
Jag hittade bara tre ställen när jag plockade ner en 87 i molekyler. (Karossen är för övrigt till salu, en del rost finns). Jag hörde innan att det skulle sitta något vid rattstången eller dyligt, men den hittade jag inte så den finns inte ;-D


hittade ingen vid låset bak, är den dåld någonstans eller ser man den tydligt? "den som ska va vid" rattstången vet vart någonstans? finns det inga fler ställen?

Nogge
2009-10-20, 09:00
hittade ingen vid låset bak, är den dåld någonstans eller ser man den tydligt? "den som ska va vid" rattstången vet vart någonstans? finns det inga fler ställen?

Den skall synas väldigt tidigt, smal liten plåt som sitter på balken som bakluckan låser till. Ett par decimeter från låset på vänster sida. Chassinummerbrickorna kan ju sitta lite olika på olika årsmodeller. Angående rattstången har jag ingen aning om vart den kan sitta. Flesr ställen vet jag inte om.