handdator

Visa fullständig version : Koppla in varvräknare till VW GOLF CL 1,4I -93



jonathanoquist
2009-10-07, 00:11
Tja.
Sitter ingen varvräknare i min golf 3 1,4 i års.modell 1993. Sitter en stor klocka där istället, varför kan man fråga sig...!?

Undrar om det finns färdiga anordningar/kopplingar så att man smidigt kan få sin varvräknare, elr om mkt måste köpas till.
Snyggast blir väl då att göra sin egen instrument-panel bakrund och byta ut klockan mot varv-räknar skala och sätta den där.

tacksam för tips. MVH/ Jonathan

Maha
2009-10-07, 11:00
Enklast är att du byter ut hela kombiinstrumentet, alltså mätarhuset mot ett med varvräknare.
Jag vet däremot inte om det räcker, eller om du måste dra någon extra kabel för att få den att funka.
Det får någon annan svara på.

jonathanoquist
2009-10-07, 17:59
Sett en golv 3 kombi.. med 1,4 liters och samma effekt som min. dock en 95.a. Så det måste finnas uttag för de.
Ja, hela instrumentpanelen kanske blir enklast om man byter.. Får man väl kanske vrida mätasrställningen till rätt siffor också..

Maha
2009-10-09, 22:15
Jag tänke låta VAG ställa in rätt mätarställning när jag bytte mätarhus i en Golf III jag hade, men det gick tydligen inte...
Du får isåfall anteckna mätarställningen innan du byter, och anteckna mätarställningen på det "nya" mätarhuset när du kopplat in det, innan du börjar köra.