handdator

Visa fullständig version : Monterat "R" Fotstöd i bilen



Linus_R32DSG
2009-10-02, 20:13
Som ni kanske vet har Golf V R32 Aluminiumpedaler i R design. Tyvärr tyckte någon på vw att fotstödet skulle vara i svart plast på golfarna och i aluminum på passat R36. Efter lite sågande och modifierande lyckades jag med att montera passatens fotstöd i golfen. Bilden är tagen med mobilkamera, därav kvalite'n. Vad tycks?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/45738/large/775550_9884u5.jpg

Jag har inte kvar artikelnumret men det finns bara en typ av fotstöd till R36, kostnad cirka 150kr. Eftersom passatens stöd är bredare krävs lite modifiering: Montera bort befintligt stöd först. Notera 3 st hakar på baksidan av stöden. 2st av dessa sitter identiskt på båda stöden, men ett på det nya stödet måste klippas bort. skruvfästet går tyvärr inte heller att använda, så hela fästanordningen måste sågas av från det nya stödet (vänster sida). Provmontera det nya stödet och borra ett litet hål där skruvanslutningen till chassit sitter och på så sätt används bilens orginalskruvhål. Dessvärre blir en liten skruv synlig i övre vänstra hörnet på stödet, men det är inget jag stör mig på. Slutligen bör plasten som sitter vid huvöppningen modifieras en lite då den bågnar en aning pga. att det nya stödet är bredare. Detta åtgäras genom att skapa en radie på kanten som löper på stödets vänstra sida. Tyvärr har jag inte några byggbilder så jag vet inte om jag till så mycket hjälp på faq...

Henrik.M
2009-10-03, 00:16
Vad tycks?

Jag tycker du ska skriva en lite utförligare beskrivning om hur du gick tillväga , ev beställnings nr på fotstödet & sedan maila det till : faq@gtiklubben.nu.

Så få webmaster lägga upp det i FAQ:n.

Manny
2009-10-03, 00:34
Snyggt! Suverän idé Henrik =).

Linus_R32DSG
2009-10-03, 08:59
Då jag inte dokumenterade själva bygget med bilder vet jag inte om min beskrivning duger för faq. Har i alla fall editerat mitt inlägg med hur jag gick tillväga...

Thorssa
2009-10-03, 11:03
Snyggt! Har funderat på samma mod till min :)