handdator

Visa fullständig version : Länkarmsbussningar...



mackancrx
2009-10-02, 15:29
Hej!

Mina länkarmsbussningar (golf II) är helt slut. Hur svårt är detta att byta? Måste man lämna in till en VAGverkstad om man skulle råka pilla till camberinställningen (86:a)?

Särkelä
2009-10-02, 17:17
Du behöver en press. För att pressa i o ur bussningarna.. Om du ska göra det själv så gör ett par markeringar när du lossar spindelleden så kan du nog skippa en hjulinställning. MEN det e aldrig fel o göra en justering heller.=)

mackancrx
2009-10-02, 17:49
hmm hjulinställning låter krångligt, kanske finns här på forumet hur man gör, får söka lite. Gjorde markeringar så hoppas att det duger sen när man ska sätta tillbaka :P, för nu är länkarmen loss.

Särkelä
2009-10-02, 18:48
det brukar duga me markeringar tycker jag. Hjulinställning ska du nog lämna bort för o få det gjort. kräver lite special utrustning..

Visst det går o snickra i hop lite grejer så man kan göra det själv..

g-man
2009-10-02, 19:00
Lossar du spindelleden från spindeln/fjäderbenet så rubbar du ingen inställning..

mackancrx
2009-10-02, 20:04
ok!
Men hur är det med Camber? OM det har blivit något galet, krångligt att rätta till?
Ska nog försöka mig på o snickra ihop lite imorgon så får vi la se om det går =)

Särkelä
2009-10-02, 20:08
var har du lossat på spindelleden? Har du lossat dom tre skruvarna så ändrar du cambern så lite så det e inget o bry sej om. värre blir det me toe:n det kommer du märka när du får dit det om du fått det rätt.. för ratten kommer bli lite sne om du fått det fel. plus ev mer slitage på däcken.

mackancrx
2009-10-03, 09:06
japp jag har lossat dom tre bultarna+stora bulten till spindeln, men jag tog aldrig bort själva spindeln. Hoppas att det inte blir för jävligt när man ska ha tillbaka det :P