handdator

Visa fullständig version : ingen gnista golf cl 94a



mhp
2009-10-01, 20:41
tja
som rubriken lyder, ingen gnista...

Startmotorn drar runt och den får bränsle, men den tänder inte. Jag märkte att efter att ha dragit runt så är tändspolen varm, så det borde väl betyda att tändströmmen kommer så långt som till spolen iallafall? Tändspolen får alltså ström, men ingen ström kommer ur den. Jag provade sätta ett stift med kabel direkt på spolen men det tände inte. Vad tror ni???

bytte koppling, kört 50m, bara dog...

bullten
2009-10-01, 21:32
tja
som rubriken lyder, ingen gnista...

Startmotorn drar runt och den får bränsle, men den tänder inte. Jag märkte att efter att ha dragit runt så är tändspolen varm, så det borde väl betyda att tändströmmen kommer så långt som till spolen iallafall? Tändspolen får alltså ström, men ingen ström kommer ur den. Jag provade sätta ett stift med kabel direkt på spolen men det tände inte. Vad tror ni???

bytte koppling, kört 50m, bara dog...

eftersom du har bytt koppling så skulle jag börja vid lådan. har för mig att det sitter en jordfläta från lådan till karossen . är inte helt säker men kolla efter sånt. rengör alla jordflätor du kan komma åt i motorrummet och kontrollera att alla kontaktstycken sitter som dem ska osv. om du har kontrollerat allt sådant men fortfarande inte har gnista så kolla att du får ström till spolen om det går, sen är det ju bara mäta upp kabeln från spolen till fördelare och se över fördelare med rotor och allt det. tror ej att det går att sätta ett stift på kabeln från spolen och kolla om det kommer gnista.