handdator

Visa fullständig version : fråga om kamrems byte med mer (G60)



lundsbrunn
2009-09-30, 21:36
hösten 08 så renoverade jag kompressorn och bytte alla remmar kamrem och hjälp rem å styr servo rem å kompressor rem.
men jag skrev aldrig upp hur långt den hade gått då. så jag undrar när det ska bytas igen?


det andra problemet är
att när jag ruskar på vänster bak hjul så låter det konstigt från bak axel busnigen även när jag kör å svänger.
är det bussningarna då eller vad kan det va.

D_Stenlund
2009-09-30, 22:20
Du behöver inte byta på bra många år, appropå hjulet bak kan de mycket väl vara hjullagret bak.

har du fått ordning på oljeläckaget?


hösten 08 så renoverade jag kompressorn och bytte alla remmar kamrem och hjälp rem å styr servo rem å kompressor rem.
men jag skrev aldrig upp hur långt den hade gått då. så jag undrar när det ska bytas igen?


det andra problemet är
att när jag ruskar på vänster bak hjul så låter det konstigt från bak axel busnigen även när jag kör å svänger.
är det bussningarna då eller vad kan det va.

lundsbrunn
2009-09-30, 22:51
näpp har ej det..

det låter ej från hjulet det låter där bussningen sitter när jag rycker i däcket

Fors
2009-10-01, 10:11
näpp har ej det..

det låter ej från hjulet det låter där bussningen sitter när jag rycker i däcket

Prova att hisa upp bilen, och sätt ett bräckjärn lite här och var i bärarmarna och böj. Då ser du om du har spel nånstans och ev ljud som uppstår.

Vad är "konstigt" läte? klonk? brummande? hur låter det?

lundsbrunn
2009-10-01, 12:05
den knarrar när jag rycker i hjulet och i bilen när jag kör så låter det när jag svänger på samma sida

sen tänkte jag fråga om efter kylningen styrs den av ute tempen?
för jag har bytt alla givare till den. den funka i sommar men nu när det är lite kallare ute så funkar den ej vad kan det va

räserfinne
2009-10-01, 15:29
Bakaxel bussning - byt börjar bli dax på gamla bilar som dessa. 200:-på biltema funkar kanon.

räserfinne
2009-10-01, 15:31
Uppe på fuel railen på vänstersida brevid BRG( = bränsleregulatorn ) sitter givaren till efterkylning kolla den.

lundsbrunn
2009-10-01, 15:31
oki jag har bytt alla givarna den funkar fint på sommaren men nu när det är kalt så funkar den ej. tänkte om den styrs av ute tempen för min corrado är usa modell det är en kalt bil sa dom på vga för jag har en givare som värmer vevhuset är det till golf 2 eller golf 3 man ska köpa på biltema

lundsbrunn
2009-10-01, 18:58
vore bra å veta vilken jag ska köpa och vad det kan va för fel

Fors
2009-10-01, 19:22
vore bra å veta vilken jag ska köpa och vad det kan va för fel

Golf 2-bussningar passar på din.

Ang givare tror jag inte ens det är nåt fel..
Det är helt enkelt inte varmt nog för att de ska slå till.
Som du själv säger... "nu när det är kallt..."

lundsbrunn
2009-10-01, 20:26
men motor tempen va uppe i 95 då brukar den starta efter en stund när bilen är av stängd

Fors
2009-10-01, 20:28
men motor tempen va uppe i 95 då brukar den starta efter en stund när bilen är av stängd

Den går inte på motortemp, den går på lufttemp under huven, runtomkring motorn.

lundsbrunn
2009-10-01, 21:54
jo det vet jag men varför startar den inte för då när alla givare är nya när det funka i sommar

Fors
2009-10-02, 08:36
Som sagt...



...Det är helt enkelt inte varmt nog för att de ska slå till.
Som du själv säger... "nu när det är kallt..."