handdator

Visa fullständig version : koppling till Kr motor



bullten
2009-09-29, 16:33
jag skall använda en låda från Golf mk2 cl (90hk) på en Kr motor även den från golf 2.
Skall nu köpa koppling till den men vet inte riktigt om det kommer att hålla. Bästa alternativet vorre nog att köpa en sinterlamell och en starkare tryckplatta men det har jag inte deg till. Kommer en vanlig lamell och tryckplatta hålla för att bränna runt med? det skiljer ju 50 hk mellan den motorn som kopplingen kommer att sitta på och den motor den egentligen ska sitta på.

Mvh Ante

golf_gti_killen
2009-09-29, 16:47
orginal gti kopplingen ska hålla för 150 hk har jag för mig att det var. Så kör med kopplingen som tillhör kr motorn. Kunde du inte använda något av det du köpte av mig?

fjadrik
2009-09-29, 16:57
Du kan pucka om din gamla lamell till sinter.

Då får du några procents bättre bett.

bullten
2009-09-29, 17:32
nja dem pryttlarna jag fick av dig var mer eller mindre helt körda, hade kunnat klämma några mil med dem men inte många. 1,8gti (8v) och 1,8 cl använder enligt mekonomen samma lamell och tryckplatta. kopplingen till kr motorn är större och dyrare men passar inte med lådan jag kommer använda (fler splines på utgående axel från lådan).

golf_gti_killen
2009-09-29, 17:46
okej men kör på en 8v gti eller cl koppling, det ska funka som sagt. men hade du tänkt att trimma i framtiden så bör du köpa en riktig koppling på en gång.

bullten
2009-09-29, 17:57
okej men kör på en 8v gti eller cl koppling, det ska funka som sagt. men hade du tänkt att trimma i framtiden så bör du köpa en riktig koppling på en gång.

skall den trimmas så åker nog hela motorn ur tror jag. men än sålänge ska jag försöka fokusera på att få liv i liket hehe. kommer nog pinna på ganska bra endå.

golf_gti_killen
2009-09-29, 18:02
joo det ska bli kul och se när den är klar.