handdator

Visa fullständig version : Centrallåskrångel golf 2



VWmemphis
2009-09-23, 19:54
Hejsan!

Centrallåset i min golf har slutat att fungera. Har sökt här på forumet och det enda jag fått fram är att det skulle vara luftdrivet av något slag. Stämmer det?

Kan det vara en säkring som har gått sönder eller hur gör man för att åtgärda problemet? Har inte hittat någon säkring till det iaf.

Manny
2009-09-23, 19:57
Går pumpen i bagaget?

VWmemphis
2009-09-23, 20:09
Nope

nyckeln passar inte där eller så har låset kärvat ihop så bagageluckan är alltid olåst numera...

Norenfalk
2009-09-23, 20:44
Nope

nyckeln passar inte där eller så har låset kärvat ihop så bagageluckan är alltid olåst numera...

uppfattade du frågan helt ? :P han menade centrallås motorn? Mät på den om den är hel, annars äre bara att byta ;)

VWmemphis
2009-09-23, 20:47
Sitter centrallåsmotorn i bagaget??

Axelsson
2009-09-23, 22:04
Kolla i bagaget vid vänster bakljus, du kan inte missa den.

VWmemphis
2009-09-23, 22:06
Tack så mycket! ska kolla det imon

Norenfalk
2009-09-24, 05:04
Sitter centrallåsmotorn i bagaget??


japp det gör den, brukar ligga i 2 "kuddar" så den inte ska gå sönder. en svart klump. som han säger, går inte att missa den. min sitter iaf upphängd precis breve vänster bakljus :) och lycka till :)

VWmemphis
2009-09-28, 16:31
Den var inte svår att hitta...

Jag mätte dels på motståndet i luftpumpen och dels spänningen fram till den. Vad jag fick fram var ett enormt högt motstånd mellan jord och den ena polen och inget mellan jord och den andra polen.

På mätningen från strömkabeln så visade den 12 V på ena polen när jag låste upp och den andra polen reagerade inte varken jag låste eller låste upp. För övrigt hände ingenting på någon av polerna när jag låste upp.

Säger detta något för någon?

För mig säger det att luftpumpen är sönder på något vis och att det även är ett fel vid själva låset.

Vad ska jag göra?