handdator

Visa fullständig version : Byta emblem bagagelucka Golf V?



mr_mike
2009-09-19, 07:42
Har beställt ett svart emblem till fronten och även till bagageluckan.

Det i fronten sitter väl bara med clips va? Men hur får man bort det på bagageluckan? Måste man lossa plasetn på insidan???


Någon som har någon länk man kan kolla på???


///Micke

sturebyking
2009-09-19, 09:36
Tror det är självhäftande. Använd tandtråd så skadas inte emblemen eller lacken.
/O

mr_mike
2009-09-19, 18:38
Tror det är självhäftande. Använd tandtråd så skadas inte emblemen eller lacken.
/O


Ne det kan det juh inte va för på en golf v används juh em handtag när man öppnar skuffen. Borde sista fast inne i luckan då man viker in hela märkert när man öppnar luckan..


///Micke

Daniel.E
2009-09-19, 20:59
jag tog bort mit sitter inte skruvat i resten av handtaget utan det var självhäftande tejp

mr_mike
2009-09-20, 21:48
jag tog bort mit sitter inte skruvat i resten av handtaget utan det var självhäftande tejp


Ok värmde du det då eller hur gick du tillväga ???


/Micke

Daniel.E
2009-09-21, 10:53
tog ett gammalt körkort istället för skruvmejsel annars http://rabbitownersclub.com/vw/showthread.php/rear-emblem-diy-2525.html?

Just det det i fronten ska ju separeras från själva grillen det gör man genom att vrida hela emblemet åt höger lr om det var vänster men det kanske du redan visste

mr_mike
2009-09-21, 13:21
tog ett gammalt körkort istället för skruvmejsel annars http://rabbitownersclub.com/vw/showthread.php/rear-emblem-diy-2525.html?

Just det det i fronten ska ju separeras från själva grillen det gör man genom att vrida hela emblemet åt höger lr om det var vänster men det kanske du redan visste


Nice. Tack för hjälpen. Nu ska bara emblemen komma hem också :)

Men jag tro dock inte mitt emblem bak ser ut som det i länken mitt är nog bara en enda stor bit (kan ej sepereras)

Nej att man skulle vrida det i fronten visste jag ej TACK...

///micke

mr_mike
2009-09-25, 17:09
Beställde ett märke till bagageluckan till min golf V gti.

Men det verkar inte som att det är samma system som på de bilar som säljs till USA, Jag har bara ett tunt plåt emblem det som kom hem är ett som det på bilden.

Försöker man sätta på det som jag fick hem (som på bilden) så kommer det ut skit långt och det blir ett mellanrum imellan själva knappen och märket. Måste vara andra emblem här i Europa. :(

///Micke

993turbo
2009-09-25, 18:06
Beställde ett märke till bagageluckan till min golf V gti.

Men det verkar inte som att det är samma system som på de bilar som säljs till USA, Jag har bara ett tunt plåt emblem det som kom hem är ett som det på bilden.

Försöker man sätta på det som jag fick hem (som på bilden) så kommer det ut skit långt och det blir ett mellanrum imellan själva knappen och märket. Måste vara andra emblem här i Europa. :(

///Micke

Hej du har fått till den nyare modellen, sena -06 or fick nytt emblem bak. om du ska sälja det så är jag intreserad, tänkte köpa på ebay.
alltså 05 och tidiga 06 or har det gammla emblemet och sena 06 or till 09 har det nya som på bilden. det går att byta till det nya men då måste man byta hela låset (hantag in och utsida)
hör av dig på andreas_baranto@hotmail.com
om det är svart emblem annars så provar jag att lacka de bak innan jag köper ett nytt.