handdator

Visa fullständig version : Vart kan man få tag på trimkammar?



Fredrik.W
2009-09-17, 22:52
tjena har hört talas om forsbergs kamm vart får man tag i dom?

mvh fredrik

Fors
2009-09-17, 23:05
Begagnat isåfall för, rätta mig om jag har fel, så har Forssbergs maskinserive lagt ner verksamheten.

Raz
2009-09-18, 10:35
Forssbergs har lagt ner men det finns många andra företag som tillverkar kammar.

Hör efter med www.dli-teknik.se, www.ultramotors.se eller www.trendab.se någon av dom kan garanterat hjälpa till att hitta en lämplig kam.

Jag rättade till din rubrik också, försök skriva en mer beskrivande rubrik nästa gång. Det är mycket lättare att få hjälp då.

Fors
2009-09-18, 11:26
När vi ändå snackar kammar i G60..

Blev ju rådd att skaffa 268graders (Forssbergs kam, faktiskt =) till G60 pga att vassare kammar ger för mkt overlap.

Men dessa assymetriska som finns blir man ju lite sugen på.

Med uppgraderad kompressor och portad topp lurar jag på vad en sådan kan göra för min setup. Vill ha tryck på övre halvan av registret, inte bara på toppen. Botten skiter jag rätt ordentligt i...

Fredrik.W
2009-09-18, 17:04
När vi ändå snackar kammar i G60..

Blev ju rådd att skaffa 268graders (Forssbergs kam, faktiskt =) till G60 pga att vassare kammar ger för mkt overlap.

Men dessa assymetriska som finns blir man ju lite sugen på.

Med uppgraderad kompressor och portad topp lurar jag på vad en sådan kan göra för min setup. Vill ha tryck på övre halvan av registret, inte bara på toppen. Botten skiter jag rätt ordentligt i...

Rallyboutiqe ha kammar med en kamm som heter R5 ska tydligen ligga mellan 3000- 7800rpm i regtister kan de va nå?