handdator

Visa fullständig version : PPC Golf V gti



mr_mike
2009-09-16, 16:53
Hej.

Någon i närheten av Jönköping som äger en PPC BSR box och kan tänka sig ställa upp och programmera in mjukvaran emot en slant i min bil???


///Micke

Fredrix
2009-09-16, 18:43
Edit: Saxat från BSR FAQ



PPC "gifter" sig med första bilen man programmerar den med.

Det är omöjligt att låsa upp denna funktion och denna spärr är vald som en ren säkerhetsåtgärd för att PPC:en ej skall kunna omprogrammeras för andra bilar. Om detta skulle vara möjligt kunde eventuellt PPC:en "missbrukas" eftersom stöldkoden måste sättas ur funktion.





Då PPC "gifter" sig med första bilen man programmerar den med är det inte möjligt att använda den i en annan bil även om denna är av exakt samma modell.

mr_mike
2009-09-16, 21:06
Edit: Saxat från BSR FAQ



Ofan men jag satt och gogglade en kväll och hittade några som lyckats fixa det ändå :) Ska se om jag kan hitta länken...

Känns omotiverat att pröjsa 7papp för något som tar 30sek :)

///Micke

canterbury
2009-09-16, 21:25
Ofan men jag satt och gogglade en kväll och hittade några som lyckats fixa det ändå :) Ska se om jag kan hitta länken...

Känns omotiverat att pröjsa 7papp för något som tar 30sek :)

///Micke


förvisso, men känns inte omotiverat när man dessutom får viss garanti när man köper deras grejer, samt att det stöttar verksamheten så att vi som vill optimera kan fortsätta göra det. Men för nyfikenhetens skull hade det ju varit intressant om det gick....

ThomasT
2009-09-16, 21:43
förvisso, men känns inte omotiverat när man dessutom får viss garanti när man köper deras grejer,

Det är ingen garanti på trimmet.


.

mr_mike
2009-09-17, 09:31
förvisso, men känns inte omotiverat när man dessutom får viss garanti när man köper deras grejer, samt att det stöttar verksamheten så att vi som vill optimera kan fortsätta göra det. Men för nyfikenhetens skull hade det ju varit intressant om det gick....


Vadå vad spelar det för roll om du har garanti på den lilla lådan eller ej???? I Sverige är det garanti på allt i 2år enl lag (www.ko.se) :)

Ja jag är med nyfiken. Läste en tråd om någon som lyckats programmera flera bilar med sin...

Och stötta dem... Hmm utvecklingskostnaden lär juh inte vara skyhög för denna produkt haha :)

///Micke

canterbury
2009-09-17, 14:41
Vadå vad spelar det för roll om du har garanti på den lilla lådan eller ej???? I Sverige är det garanti på allt i 2år enl lag (www.ko.se) :)

Ja jag är med nyfiken. Läste en tråd om någon som lyckats programmera flera bilar med sin...

Och stötta dem... Hmm utvecklingskostnaden lär juh inte vara skyhög för denna produkt haha :)

///Micke


okok ursäkta menade suport. Och om det nu var så billigt kan ju du ta och utveckla på egen hand, motorstyrning är ju säkert ingen vetenskap som handlar om tusentalsberäkningar per sekund... m.m m.m... ja vad vet jag...

http://sv.bsr.se/support-agreement/

mr_mike
2009-09-19, 08:27
okok ursäkta menade suport. Och om det nu var så billigt kan ju du ta och utveckla på egen hand, motorstyrning är ju säkert ingen vetenskap som handlar om tusentalsberäkningar per sekund... m.m m.m... ja vad vet jag...

http://sv.bsr.se/support-agreement/


För enskild person =Dyrt för företag som omsätter 1010101010101 = Billigt. De gammla e-promen kunde man köpa och programmera hemma för en kostnad av drygt 200kr.

/Micke