handdator

Visa fullständig version : vem/ vart kan porta en 1.8 topp?



vw_audi
2009-09-16, 13:04
Jag håller på att bygga ny motor till banbilen ska bli ett 2.0 block från passaten med en 1.8 gti topp .
men innan jag skruvar ihop det så skulle jag vilja porta insug och avgas och lägga i större ventiler och en annan kamaxel .
Har ni tips på någon som kan dessa motorer? gärna i stockholm eller i närheten.
finns forsbergs kvar i södertälje?

Raz
2009-09-16, 14:09
Ultramotors kan fixa det, forssbergs finns inte kvar.

mtm
2009-09-16, 16:38
Räkna dock inte med att få tag på Ultramotors.

Mailade "nille" för typ en månad sen ang. en bearbetning. Har fortfarande inte fått något svar.

Jag bojkottar numer företag som inte svarar på mail.

Janne.M
2009-09-16, 18:19
Räkna dock inte med att få tag på Ultramotors.

Mailade "nille" för typ en månad sen ang. en bearbetning. Har fortfarande inte fått något svar.

Jag bojkottar numer företag som inte svarar på mail.

Varför är folk så "rädda" för att ringa nuförtiden? Vet att nille är en upptagen man, men rekommendationerna här på forumet är att "Ring honom" vissa företag jobbar istället för att svara på mail och är helt enkelt lättare att svara i telefon.

Dissar inte dig MTM, men folk verkar vara rädda för att ringa nuförtiden.

mtm
2009-09-16, 21:24
Varför är folk så "rädda" för att ringa nuförtiden? Vet att nille är en upptagen man, men rekommendationerna här på forumet är att "Ring honom" vissa företag jobbar istället för att svara på mail och är helt enkelt lättare att svara i telefon.

Dissar inte dig MTM, men folk verkar vara rädda för att ringa nuförtiden.

Jag är absolut inte rädd för att ringa, tvärtom, jag föredrar att göra affärer över telefon.

Det jag dock upplever är att när man ringer folk/företag, speciellt inom hantverkar-/specialyrken, så är dom alltid så upptagna och ber en att återkomma och/eller att jag ofta upplever en viss, je ne sais quoi, "usch, varför ringer du nu för, jag har inte tid med dig". Inte den mest lyckade attityden för att driva ett företag.

Jag anser då att:

1. Det är inte JAG som ska återkomma för att dom är upptagna, det är dom som ska återkomma till mig (kunden).

2. Då mailar jag hellre med vetskapen (om allt funkade som tänkt) att dom kan svara när det passar dom. Lämplig väntetid för ett svar är upp till 24h (undantaget helger då självklart).

Har man nu inte möjlighet/tid att svara på mail så tycker jag inte att man på hemsidan ska hänvisa till att frågor "gärna" ställs via epost.

Citerat från deras hemsida:

"Skicka gärna e-post med era frågor, vi försöker svara så fort som möjligt, just nu så har vi väldigt mycket att göra så tyvärr kan svaren ibland dröja lite.
Om ert ärende kräver ett snabbt svar så prova gärna att ringa eller lämna ert telefonnummer via e-post så försöker vi ringa upp så fort vi kan."

Och jag har inte klagat på att svaret kan dröja "lite", det har jag full förståelse för.

Jag skickade mitt mail 31 aug, dvs. mer än 2 veckor sen, och det är inte okej.

Det minsta man kan begära är att dom svarar på mailet med ett "Har du möjlighet att ringa istället?" eller något liknande.

Jag har över 10 års erfarenhet av kundservice-yrken och har bland annat startat upp och drivit 3 stycken butiker i en stor svensk kedja, så jag vet vad jag pratar om.

Nu var det dock inte det tråden handlade om och jag ville med mitt inlägg bara erbjuda mina åsikter.

Tycker själv det är svårt att hitta referenser (både bra och dåliga) till företag, så när jag får chansen att komma med en åsikt så tar jag den.

Och detta var nu inte ett påhopp på dig Janne, utan jag vill bara förtydliga mitt inlägg lite, vilket du gav mig chansen till. :)

vw_audi
2009-09-22, 23:58
Jag ringde till ultramotor och dom svarade direkt.
Jag pratade med tomas i ca 10 minuter med dom om mina planer och funderingar och han skulle återkomma till mig med 2 olika offerter via mail, och det gjorde han redan dagen efter.

Dom verkar väldigt kunniga och seriösa.


Jag har även varit i kontakt med 2 olika motortrimm firmor i karlstad en öster om och en på hammarö och dom verkar kunna samma sak fast lite billigare. men då skulle den ena lämna bort portningen till en annan som kunde den biten.

så nu blir det till att fundera på vilken setup som jag ska köra med :-)

Lillen
2009-09-23, 00:34
Ahaa så telefonerna fungerar fortfarande :)