handdator

Visa fullständig version : lite frågor angånde golf 2 gti!



Fredrik.W
2009-09-15, 11:57
tjena fredrik heter jag och är ganska ny här.
Har köpt mej en golf 2 gti 84 årsmodelll 8v. Har suttit på fk coilovers. riktigt rolig oxch köra i kurvor tycker jag och trivs. Jag har även köpt förstärkt vajerlåda med annan diff och utväxling för bana som ska i och väntar på mitt rallycross spakställ.

Är golf 2 en värd bil och satsa på?
Kommer det det finns reservdelar osv ?

Sätta på golf 3 ventilerade skivor och ok fram funkar de?


Mvh fredrik

Janne.M
2009-09-15, 21:46
Visst är det en bil värd att satsa på så länge du inte tänkt ha ut närmare 200hk så =)

Om du byter till spindlar från en golf 2 16v eller G60 så kan du sätta på byglar, ok och skivor (280mm) från Golf G60.

Reservdelar finns det gott om, däremot interiörbitar och liknande börjar försvinna från VAGs sortiment.

Ska du inte trimma ordentligt så är vajerlådan lite overkill, men helt ok uppgradering ska själv sätta i en i min 8v snart. Tänk på att du behöver ett pedalställ från en bil med vajerlåda också om du inte vill bygga om en hel del. Samt att inte alla hastighetsmätarvajrar från 02A (vajerlådor) passar i golf 2 mätarhusen och vajrarna är inte helt gratis.

Fredrik.W
2009-09-15, 23:48
Visst är det en bil värd att satsa på så länge du inte tänkt ha ut närmare 200hk så =)

Om du byter till spindlar från en golf 2 16v eller G60 så kan du sätta på byglar, ok och skivor (280mm) från Golf G60.

Reservdelar finns det gott om, däremot interiörbitar och liknande börjar försvinna från VAGs sortiment.

Ska du inte trimma ordentligt så är vajerlådan lite overkill, men helt ok uppgradering ska själv sätta i en i min 8v snart. Tänk på att du behöver ett pedalställ från en bil med vajerlåda också om du inte vill bygga om en hel del. Samt att inte alla hastighetsmätarvajrar från 02A (vajerlådor) passar i golf 2 mätarhusen och vajrarna är inte helt gratis.


Tack vädligt mycket för svaret mycket som jag inte tänkt på tex pedalstället och vajern till hastighetsmätaren. Väldigt intressant.

Men har tänkt bygga en ordentlig sug motor och ja vet att det kostar men vill ändå satsa på de. Därför jag köpt vajerlåda med sinterkoplling. Sen är lådan nerväxlad för bana också.

Plusatt jag värdesätter och kunna växla ordentligt därav spakställ och låda med.

Janne.M
2009-09-16, 00:28
Låter som ett vettigt recept, har själv fått tips om Golf 1.3 L hastighetsmätarvajern ska passa. Sen säger Tobbe (golf666) att hans 02A hastighetsmätarvajer passade rakt i hans golf (iofs mk1, om han inte bytt hus).

Bygger själv en 2L motor till min nu under vintern.

Vad har du funderat ombyggnadsmässigt då?

Fredrik.W
2009-09-16, 11:04
Låter som ett vettigt recept, har själv fått tips om Golf 1.3 L hastighetsmätarvajern ska passa. Sen säger Tobbe (golf666) att hans 02A hastighetsmätarvajer passade rakt i hans golf (iofs mk1, om han inte bytt hus).

Bygger själv en 2L motor till min nu under vintern.

Vad har du funderat ombyggnadsmässigt då?


Okok Nice :P funderat på ett passat block 2,0L och vill gärna köra en crossflow topp pga flöde och kall luft, Sen porta och plan och andra kammar och ett Mega squirt som kan styra skiten , Även annat grenrör och avgasystem pluss lättat svänghjul.

Men jobbar just nu bara som timm vikarie när dom behöver folk så får se vad ekonomin säjer.:P

Janne.M
2009-09-16, 19:26
Låter ju kanon, Widget här på forumet håller på med ett projekt som är nästan exakt vad du funderat på, letar reda på hans projekttråd så hittar du grejer =)