handdator

Visa fullständig version : Skumt fel på Golf 89:a, rycker extermt ibland



Matteo
2009-09-13, 08:15
Tjena allihopa!

Har ett väldigt skumt fel på min golf 89:a med 95hk-motorn.
Ibland hackar den jättemycket och ibland går den nästan perfekt.
Oftast hackar den i uppförsbackar, då måste man växla ner för att en komma upp :-(

Jag har haft den hos en meck men han gav upp...har bytt bränslefilter, tändkablar, tändstift och kört injection-cleaner.

Vad tror ni,,,bränsle eller tänd-problem?
Andra tips?

//Mattias

Golf-power
2009-09-13, 10:07
Prova med att kolla jorden speciellt flätan från batteriet kolla även den sladden som sitter uppe i högra hörnet på ventilkåpan (sett framifrån)
vid jordfel kan de mest konstiga saker uppstå
lycka till

golfii
2009-09-15, 17:10
Tjena allihopa!

Har ett väldigt skumt fel på min golf 89:a med 95hk-motorn.
Ibland hackar den jättemycket och ibland går den nästan perfekt.
Oftast hackar den i uppförsbackar, då måste man växla ner för att en komma upp :-(

Jag har haft den hos en meck men han gav upp...har bytt bränslefilter, tändkablar, tändstift och kört injection-cleaner.

Vad tror ni,,,bränsle eller tänd-problem?
Andra tips?

//Mattias

leta jordprob som du hörde men kolla även så att polerna på batteriet sitter ordentligt.. hade samma prob me min då satt pluspolen för löst:)

Matteo
2009-09-15, 18:37
Ok, jag börjar med att kolla det,,,Tack för hjälpen!!!
//Mattias

Matteo
2009-09-20, 15:05
Hej!

Jsg gick igenom alla jordkablar och lossad alla kontakter jag hittade och rengjorde. Sen tog jag bort spridarna och körde om i ultraljudstvätt.

Jag lossade gummibälgen vid "luftvågen" och nu vill den inte starta alls.

Det kommer ingen bensin.

Om jag tar bort gummibälgen och manuellt lyfter armen som normalt lyfts av vakum så startar bilen. Men om jag sätter tillbaka gummibälgen så kommer ingen bensin. Jag har desvärre skruvat på skruven som justerar bensinblandingen också så jag har ingen koll på hur dn står / skall stå.

Vad gör jag nu? Måste jag byta hela plattan med luftvåg och bränslehuvud?

Nån som har några tips?

Tackar!!! Mattias