handdator

Visa fullständig version : GTI mk1 köp idag!! Nu är vinter pysslet fixat



Mikegti
2009-08-25, 07:45
Äntligen dags igen för en MK1 GTI. Den har tidigare levt uppe i norrlands skogarna och klarat sig bra från rost. Är det någon här som känner till den eller vet vem som haft den tidigare. Det ska tydligen va gjort en del åt motorn av 3:de ägare bakåt i tiden. Hoppas den är fin. Hand penning erlagd.
Var ute i våras men blev aldrig såld då.
Länk
http://www.blocket.se/uppsala/Unik_Golf_GTI_Special_23219556.htm?ca=9&w=2

Mike

Cullberg
2009-08-25, 08:44
Ser ruskigt fräsch ut... Är det orginal lack?

Mikegti
2009-08-25, 09:17
Ser ruskigt fräsch ut... Är det orginal lack?

Ja det ska det va aldrig omlackad eller plåt renoverad.
Har pratat med tidigare ägare nu på morgonen om motor trimmningen.
Han hade den mellan 04-08.
Portad och planad topp extractor och simons system.
Jamex sänknings satts 40mm
Så nu måste jag fixa audi spjäll hus samt bränsle regulator eller vad det hetar från audi.
Tips är välkomna vad gäller audi timmning av mk1 gti då jag aldrig gjort något sånt.
Vilken audi model ska delarna plockas ifrån osv?
Bilen är ej besiktigad sen 2007 men det verkar vara nedslag endast på belysning och lite andra skit saker sen får vi se vad som tillkommit på ca 2år.
Känner mig som en 5åring dan före julafton.
Bilder kommer!
Original mk1 framstolar önskas köpas då det sitter mk2 i denna!
Mike

Raz
2009-08-25, 13:12
Kul, den ser väldigt fin ut!
Vad har du för planer för den? Blir det Show och go eller mer bruksstuk på den?

Mikegti
2009-08-25, 14:20
Kul, den ser väldigt fin ut!
Vad har du för planer för den? Blir det Show och go eller mer bruksstuk på den?

Ska göra den så original som möjlig fin åka lite och låta dottern övningsköra i en riktig bil Haha=)

Har ni fina delar till mk1 liggandes och skräpar hör av er behöver ett par fina framstolar gärna med tillhörande baksäte!
Gti fälgar även intressant
mm
Fick den veteran försäkrad hos LF 1341kr hel år kanon bra!
Mike

Mikegti
2009-08-25, 21:25
Har aldrig blivit så besviken eller lurad på någon tidigare bil affär.
Bilen är ett totalt renoverings objekt. All inredning låg i baksätet på golvet var det ca 20 liter regnvatten golv mattan låg i en sopsäck. Karossen va ok lite rost på en tröskel samt ett hjulhus bak under plast kjolen. Det enda som var ok va maskin som gick riktigt bra.
Bjöd 10000kr sen åkte jag där ifrån och är glad att jag inte släpa hem den!
Bara att fortsätta leda en fräsch mk1:a.
Hur kan en säljare vilseleda en så totalt
Vi hörs
Mike

Manny
2009-08-25, 21:40
För de slantarna ska den vara snorfin....

Raz
2009-08-26, 08:25
Trist! Tråkigt att det finns såna säljare

Elis
2009-08-26, 12:50
Usch va trist.. hade tänkt att åkaoch kika på den jag med. Bor jue bara nån mil ifrån.. Men skippar nog det med tanke på vad du sätt.

Henny
2009-08-27, 13:41
Tråkigt att han inte informera dig om det, annonsen på blocket förtäljer inte att bilen var i det skicket.

/Henrik

gti olsson
2009-08-27, 14:11
Även jag var påväg att köpa denna i våras, tur att man är redigt skeptisk säger jag bara.

Inte bara bilen var "fulare" än den skulle vara (fick massa bilder så jag åkte iaf inte dit) utan det var även nå fuffens md ägarskapet,´bilen stod på hans pappa eller hur det var fast han tidigare sagt att det var han som ägde den bla bla bla...

Synd att det finns så oärligt folk.

lardah
2009-08-28, 20:02
Finns ju ytterligare minst 2st GTi mk1 ute på blocket nu men det är inga pärlor direkt. Dessa pärlor blir alltmer svåra att hitta. En 26 år gammal Golf med nästan 30 000 mil på mätaren är ju ingen hit direkt, de är ganska bra slitna. Jag var dock i en stad i västra Sverige för inte så långe sedan och såg en Golf GTI special rulla förbi. I satt en gammal gubbe och bilen såg helt sprillans ny ut. Fick kontakt med ägaren på en bensinmack där han stannade. Den bilen hade 8000 mil på mätaren men gubben ville absolut inte sälja...då var jag ändå uppe i femtiotusen.