handdator

Visa fullständig version : Handla från Typ-17.de



Henny
2009-08-16, 22:11
Hej!

Jag ville inte lyfta den gamla tråden då den var över ett år gammal. Men efter att jag läst igenom den tråden känner jag mig lite villrådig över om jag ska lägga in en beställning där eller inte. Är det någon här som har beställt av dem under det senaste året, hur har det gått med leveranser, mailsvar och restade varor?

Finns det några andra bra och seriösa firmor som har delar till Golf 2 som ni kan tipsa om?

/Henke

Wolfen
2009-08-17, 07:42
Varför är alla så skeptiska när det gäller att beställa från Tyskland?! Det är sällan att jag beställer nåt från Sverige (ibland beställer jag från Dalhems). Det lönar sig inte längre nu när vi är i EU, nästan allt är en eller flera tusen lappar dyrare än grejer från Tyskland. Och man får dom oftast hemlevererade inom 2-3 arbetsdagar. Förra veckan beställde jag bakljus till Golf 4, allt ihop inkl frakt har kostat mig 1.441:- och samma bakljus här i Sverige kostar 2.395:- EXKL frakt. Att inte snacka om dyrare grejer, då sparar man ännu mer. Så jämför priserna och beställ med rent samvete:-)

http://www.typ-17.de/
http://www.whr-online.de/
http://www.ahw-shop.de/
osv...

Henny
2009-08-17, 09:24
Hej!

Jag är inte skeptisk, snarare positiv till det, billigare delar resulterar i att pengarna räcker till mer.

Frågan var med tanke på den gamla typ-17.de tråden hur det är nu med leveranserna, det var ju trots allt så att en hel del uteblev. Jag kommer att beställa saker från typ-17.de men vill bara försäkra mig om att de inte blivit struligare, och det ser jag inte som något fel eller att vara skeptisk :)

Jag vill gärna höra mer från er som handlat där sista året.

BTW tack för länkarna Wolfen...

/Henke

Wolfen
2009-08-17, 10:22
Jag är inte skeptisk, snarare positiv till det, billigare delar resulterar i att pengarna räcker till mer.

Frågan var med tanke på den gamla typ-17.de tråden hur det är nu med leveranserna, det var ju trots allt så att en hel del uteblev. Jag kommer att beställa saker från typ-17.de men vill bara försäkra mig om att de inte blivit struligare, och det ser jag inte som något fel eller att vara skeptisk :)


Förlåt, kanske missuppfattade jag lite din fråga:) Nej, det kan jag inte svara på tyvärr, har inte beställt nåt från dom på sistone.

Lillen
2009-08-17, 12:58
Angende typ-17.
Det är som att köpa en lott.
Vissa gånger går det fort och andra tar det 1månad.
Grejorna kommer , man blir inte blåst av dem.
Det är ett stort företag , bara att ringa och lösa det.
De svarar i telefon och kan även bra engelska.


Jag handlar där i nödfall numer.
Detta på grund av kassa leveranstider.


Min åsikt!

Henny
2009-08-18, 09:37
Hej!

Tack för infon Lillen! Finns det några andra bra sidor med golf mk2 delar som har bra leveranstider?

/Henke

Raz
2009-08-18, 15:47
TM Tuning brukar leverera riktigt snabbt. http://www.tmtuning.com/

Henny
2009-08-18, 17:57
Hej!

Tack för tipset Raz, det verkar vara en riktigt bra sida. Hur är det med tull och frakt avgifter från TMT?

Är TM Tuning ett tysk företag verksamt i tyskland eller USA? Det framgår inte riktigt tycker jag, men det är utav stor vikt för tull kostnadens vara eller icke vara :)

/Henke

Wolfen
2009-08-18, 22:46
Det är ett tyskt företag verksamt i USA tyvärr. Annars skulle jag ha skrivit länken till det.

Raz
2009-08-19, 14:14
Det är ett tyskt företag som vänder sig mot USA men dom skickar grejerna från Tyskland. Det har dom gjort när jag har beställt från dom i alla fall.

Wolfen
2009-08-19, 15:08
Det är ett tyskt företag som vänder sig mot USA men dom skickar grejerna från Tyskland. Det har dom gjort när jag har beställt från dom i alla fall.

Det trodde jag också, så när jag frågade om frakten (minns inte vad jag skulle beställa) så fick jag svar att det skulle kosta mer än 100 dollar. Så mycket kostar det inte att skicka nåt från Tyskland:-)

mk2 16v turbo
2009-08-19, 19:05
jag har handlat två gånger från typ 17 det senaste halv året, ganska mycket grejor.
leverans tiden har legat på 2-3 veckor, har funkat klockrent förutom att jag fick fel fönster list andra gången jag beställde..

men som sagt ingen fara att beställa, man får grejorna förr eller senare :)

/mk1 16v

Henny
2009-08-19, 20:10
Hej!

Tack för svaret Daniel! Egentligen så spelar leveranstiden inte så stor roll då jag inte har bråtom att få hem delarna, men leveranstiden måste ändå vara inom rimliga gränser.

Raz, Wolf jag ska maila TMT och reda ut vart ifrån de skickar delarna, tull/moms påslaget är ju av stor relevans även om delarna från USA skulle bli billigare än från Sverige. Då tror jag ändå att en tysklandsbeställning är på plats.

/Henke

T.Gustavsson
2009-08-20, 11:09
Har för mig att man får lägga på 19% på priserna.

// Tomas

mtm
2009-08-20, 17:07
Hello Jim,

The package would be sent from Germany.

Thanks
Damian



> Hi!
>
> I live in Sweden. If I order from you, will the items be dispatched from the US or Germany? (or some other country)
>
> Thanks!
>
> Regards, Jim

mtm
2009-08-20, 17:08
Har för mig att man får lägga på 19% på priserna.

// Tomas

Ja, har för mig att deras priser är exkl. tysk moms.

Dock har jag inte lyckats hitta denna information på deras sida.

Wolfen
2009-08-21, 14:46
Hello Jim,

The package would be sent from Germany.

Thanks
Damian


Tack. Men märkligt då att han (jag minns namnet, det var samma person) svarade så till mig om frakten... hmmm... synd att jag inte har mailet kvar... men okej, nu vet jag det iaf till nästa gång:)

Henny
2009-08-25, 09:33
Hej!

Det stämmer bra att TMT skickar delarna från tyskland, fick nyligen svar från dem.

/Henke